دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1395 - 11:00
کارشناس دوومیدانی در گفت‌وگو با آنا

دوومیدانی کاران نتایج بسیار ضعیفی گرفتند/ ورزشکاران باید بدانند پولی که برای آنها خرج می‌شود از بیت‌المال است

تیمور غیاثی گفت: ورزشکاران در المپیک نیاز به مربیان بزرگی دارند تا از نظر فنی و روحی آنها را به شرایط مطلوب برسانند اما متاسفانه اکثر دوومیدانی کاران ما بدون مربی به ریو اعزام شدند.
کد خبر : 109326

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی دوومیدانی ایران که با 10 ورزشکار در رقابت‌های المپیک ریو شرکت کرد تاکنون موفق نشده نتایج خوبی را کسب کند و ورزشکاران این رشته که مسابقات خودشان را انجام دادند حتی موفق نشدند رکوردهای خودشان را در ریو به ثبت برسانند.


تیمور غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد کسب نتایج دور از انتظار ورزشکاران رشته دوومیدانی در المپیک ریو گفت: «من قبل از مسابقات هم گفتم که در این دوره نباید به مدال‌آوری ورزشکاران دوومیدانی امید داشت، ما نه پیشگو هستیم و نه علم غیب داریم اما حاصل 55 سال تجربه خودمان را در رشته دوومیدانی می‌گوییم. ورزشکاران ما در این دوره تاکنون بسیار بد نتیجه گرفتند و این نتایج برای دوومیدانی ایران جای تاسف دارد.»


وی ادامه داد: «من قبلا هم گفتم که اگر ورزشکاران ما بتوانند رکوردهای خودشان را در المپیک بزنند کار بزرگی را انجام دادند اما الان شاهد هستیم که این افراد حتی موفق نشدند به رکورد خودشان هم نزدیک شوند و فاصله زیادی با رکوردهای خودشان دارند. محمد ارزنده رکوردش 8/15 است اما ما شاهد هستیم که در ریو 7/31 می‌پرد یا خانم لیلا رجبی حدود 2 متر از رکورد خودش کمتر پرتاب کرد. احسان حدادی هم که حدود 5-6 متر با رکوردهایش در قبل از مسابقات فاصله داشت.»


کارشناس دوومیدانی ایران در رابطه با نقش مسئولان فدراسیون در ناکامی ورزشکاران این رشته بیان کرد: «در حال حاضر 10 ورزشکار دوومیدانی از ایران در المپیک شرکت کردند اما چه تعداد مربی همراه تیم اعزام شدند؟ این ورزشکاران در المپیک نیاز به مربیان بزرگی دارند تا از نظر فنی و روحی آنها را به شرایط مطلوب برسانند اما متاسفانه اکثر ورزشکاران ما بدون مربی به ریو اعزام شدند.»


غیاثی در خصوص عدم مسئولیت‌پذیری ورزشکاران در المپیک و کسب نتایج ضعیف در این رقابت‌ها اظهار داشت: «ورزشکارانی که در المپیک شرکت می‌کنند باید حس مسئولیت پذیری داشته باشند. خیلی‌ از ورزشکاران بعد از حذف مصاحبه کردند و گفتند نشد، داوری نگذاشت یا آب و هوا مانع از نتیجه گرفتن ما شد و به همین راحتی از زیر بار مسئولیت خارج شدند. این افراد باید بدانند که هزینه‌هایی که برای آنها می‌شود از بیت‌المال است و آنها وظیفه دارند در قبال این هزینه‌ها تمام توان خودشان را برای کسب نتایج خوب به کار گیرند. این ورزشکاران دو سال از دولت حقوق گرفتند و با پول بیت المال در اردوها و مسابقات مختلف بین المللی شرکت کردند اما متاسفانه نتایج آنها به گونه‌ای است که آدم فکر می‌کند تاکنون هیچ کاری برای آنها نشده است.»


وی در رابطه با نتیجه احسان حدادی در مسابقات المپیک و رکوردهایش در این رقابت‌ها گفت: «احسان قبل از مسابقات دچار آسیب دیدگی بدی شده است و همین مساله باعث شد تا او نتواند رکوردهایش را در ریو به ثبت برساند. البته در المپیک ریو ما نمی‌توانستیم از احسان توقع مدال داشته باشیم زیرا رکوردهایش در قبل از المپیک حدود 65 متر بود که فاصله زیادی با مدال گرفتن داشت. اما ما انتظار داشتیم که او با ثبت همین رکورد 65 متر به فینال صعود کند که این مساله هم متاسفانه تحقق نیافت.»


غیاثی افزود: «حدادی در حال حاضر به عنوان یکی از ورزشکاران معروف پرتاب دیسک دنیا شناخته شده است و نگاه همه مردم به اوست و همین مساله باعث می‌شود تا فشار زیادی روی او ایجاد شود. احسان بعد از مسابقه صحبت‌هایی را مطرح کرد که کاملا نشان می‌دهد که چه فشاری را تحمل کرد. ورزشکاری که در المپیک قبلی به مدال نقره برسد اما در المپیک ریو حتی نتواند به جمع فینالیست‌ها راه یابد از نظر روحی دچار افت شدیدی می‌شود.»


کارشناس دوومیدانی ایران در خصوص این مساله که باید کارگروهی تشکیل شود تا نتایج ورزشکاران المپیکی را مورد ارزیابی قرار دهد افزود: «قطعا بعد از مسابقات المپیک باید کارگروهی تشکیل شود تا نتایج ورزشکاران المپیکی را مورد ارزیابی قرار دهد تا نقاط ضعف آنها برطرف شود و در مسابقات بعدی شاهد کسب چنین نتایجی نباشیم.»


وی در پایان گفت: «متاسفانه یکی از مهمترین عوامل نتیجه نگرفتن در ایران قهرمان سالاری است. همیشه به دلیل برخوردهای نامناسب مسئولان قهرمان سالاری در بین ورزشکاران شکل می‌گیرد و این مساله باعث می‌شود تا آنها نتوانند نتایج دلخواه خودشان را کسب کنند. به عنوان مثال تیم ملی والیبال ما خیلی راحت می‌توانست در دو بازی ابتدایی المپیک به پیروزی برسد یا حداقل اینقدر راحت نبازد اما ما شاهد بودیم که در مراسم رژه المپیک چند والیبالیست تیم ملی در مراسم شرکت نمی‌کنند و این مسائل باعث می‌شود تا تیم به حاشیه برود. خوشبختانه مسئولین تیم ملی والیبال خیلی زود دست به کار شدند و این حاشیه‌ها را جمع کردند و تیم در یکی دو روز اخیر نتایج خوبی را کسب کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته