دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1395 - 13:00
در گفت و گو با آنا؛

سجاد مردانی: شب و روز تمرین کردیم تا با دست پر برگردیم/ هیچ رقیبی را برای خودم بزرگ نمی کنم

ملی پوش المپیکی تکواندوی ایران گفت: هر مسابقه ای سختی ها و استرس خاص خودش را دارد اما فکر نمی‌کنم مسابقات المپیک از فینال گرند پری سخت‌تر باشد. المپیک هم مثل مسابقه های دیگر است و بیشتر بر روی نحوه مبارزه با حریفانم تمرکز می کنم.
کد خبر : 109159

سجاد مردانی تکواندوکار المپیکی کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره آخرین وضعیتش قبل از اعزام به ریو گفت: «‌خوشبختانه در بهترین شرایط آمادگی به المپیک رسیدیم. در این مدت کادر فنی برنامه‌ریزی خوبی برای ما انجام دادند و تمرینات سخت و پرفشاری را دنبال کردیم تا با آمادگی کامل به ریو برسیم.


وی افزود: «‌در این مدت مسابقات و اردوهای تدارکاتی برون‌مرزی داشتیم و با بهترین های جهان رقابت کردیم تا نقاظ ضعف و قدرت خودمان را بشناسیم. فکر می‌کنم همه شرایط برای کسب یهترین نتیجه در المپیک برای ما فراهم است و با دست پر به ایران برمی‌گردیم.»


مردانی همچنین در ادامه گفت‌و‌گویش به حریفانش در المپیک اشاره کرد و گفت: «حریفان را خوب آنالیز کرده‌ام و مبارزه‌های آنها را تماشا کردم. البته در این مدت که برای المپیک آماده می شدیم با بیشتر آنها چندین بار مبارزه کردم و شناخت بسیار خوبی بر روی آنها دارم. در المپیک 15 تکواندوکار که همگی از بهترین‌های جهان هستند، حضور دارند بنابراین نباید هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرم. البته من هیچ رقیبی را هم برای خودم بزرگ نمی کنم. در میدان المپیک هرکسی با کمترین اشتباه موفق می‌شود به همین دلیل من هم تلاش می‌کنم با هوشیاری، ضریب خطاهای خود را به حداقل برسانم.»


تکواندوکار المپیکی کشورمان همچنین درباره وضعیت جسمانی‌اش و آسیب‌دیدگی‌اش اظهار کرد: «‌به هر حال مصدومیت جزئی از ورزش است و نه تنها من بلکه همه ورزشکارانی که در ورزش قهرمانی فعالیت می کنند با این موضوع درگیر هستند. در تمرینات اخیر کمی از ناحیه پا دچار مشکل شده بودم که خدا را شکر با کمی مراقبت و سبک کردن تمرینات شرایطم به حالت قبل برگشت و هم اکنون هیچ مشکلی ندارم.»


مردانی همچنین درباه اولین حضورش در المپیک و استرس بالای این مسابقات عنوان کرد: «به هر حال هر مسابقه‌ای سختی‌ها و استرس خاص خودش را دارد اما فکر نمی‌کنم مسابقات المپیک از فینال گرندپری سخت‌تر باشد. المپیک هم مثل مسابقه های دیگر است و من دید خاصی به آن ندارم و بیشتر بر روی نحوه مبارزه با حریفانم در المپیک تمرکز می‌کنم. من تمام تلاش خود را کردم و شب و روز تمرین کردم. از همه شرایط راضی هستم و از خودم هم به عنوان نماینده ایران که قرار است در بزرگترین میدان ورزشی جهان آماده شود راضی هستم. امیدوارم که نتیجه قابل قبولی کسب کنم. ما در این مدت سر تمرین از کوچک‌ترین لحظه‌ها بهره خواهم برد تا به بالاترین سطح آمادگی روحی و فنی برسم.»


وی در مورد شانس کسب مدال در المپیک تصریح کرد: «خوشبختانه وضع تکواندو و نتایجی که تکواندوکاران در این مدت در تورنمنت‌های مختلف کسب کردند شانس مدال در المپیک را افزایش داده است اما باز هم نمی‌توانیم به این موضوع اکتفا کنیم. به هر حال در المپیک بهترین‌های جهان حضور دارند و هر کسی برای رسیدن به بهترین نتیجه از دل و جان مایه می گذارد. ضمن اینکه در هر مسابقه‌ای ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد اما مردم ایران بدانند ما برای کسب مدال خوش‌رنگ به المپیک می‌رویم و در این راه هم بسیار تلاش می‌کنیم. خوشبختانه وضع مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده بسیار خوب است. آنها رنکینگ یک وزن‌های خود را کسب کردند و به طور حتم تیم ما مدال‌آور المپیک خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته