دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1395 - 14:50
معاون پژوهش و فناوری در سمپوزیوم مرکز تحقیقات جمجمه فک و صورت واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی:

تشکیل کمیته ویژه مهندسی بافت دانشگاه آزاد اسلامی/ پژوهشکده سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی در حال تأسیس است

اولین سمپوزیوم بایومتریال و تکنیک‌های پیوند استخوانی در جراحی‌های دهان توسط مرکز تحقیقات جمجمه فک و صورت واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی، دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 109074

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تبریک برای برگزاری این سمپوزیوم گفت: جای خشنودی است که چنین مرکز تحقیقاتی با این عمر کوتاه به جایگاهی رسیده که می‌تواند امروز برنامه علمی و مهمی برگزار کند تا صاحب نظران این رشته بتوانند دستاوردهای پژوهشی خود را در یک فرآیند علمی در اختیار دانشجویان و اعضای هیات علمی تازه‌کار قرار دهند.


او ادامه داد: این فرصت بسیار مناسبی است که اعضای هیات علمی تازه‌ کار وارد عرصه تحقیقات شوند و دانشجویان می‌توانند از یافته‌های نوین علمی این سمپوزیوم استفاده کنند.


مقالات علمی این سمپوزیوم به نشریات معتبر بین‌المللی ارائه شود


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انتظار می‌رود در این برنامه نتایج آخرین یافته‌های پژوهشی توسط صاحبنظران ارائه شود که باعث رشد و بالندگی و ارتقاء این موضوع علمی در کشور باشد. بنده پیشنهاد می‌کنم دستاوردهای این همایش ارزیابی شود تا ببینیم چند درصد از مقاله‌های علمی این سمپوزیوم در نشریات معتبر بین‌المللی می‌تواند به چاپ برسد.


واشقانی فراهانی با اشاره به اینکه روش‌های نوین علمی این سمپوزیوم باید قابلیت اجرایی داشته باشد، گفت: بعد از این مراسم باید پیوند بین علوم پایه و علوم بالینی صورت بگیرد و رشد پیدا کند. امروزه علوم مرز نمی‌شناسد و با توجه به اهمیت و پیچیدگی این موضوع، ما با پیچیده‌ترین مسائل علمی مخصوصاً در حوزه بافت‌ها روبرو هستیم.


او با تأکید بر اینکه موضوع پزشکی بازساختی یکی از مسائل اولویت‌دار دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: در همین راستا و متناظر با ستاد فناوری‌های بنیادی و زیرساختی معاونت علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کمیته‌ای ایجاد شده است. همین طور یک کمیته ویژه بر روی مهندسی بافت نیز تشکیل شده که در کنار آن در پی طراحی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز پژوهشکده سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در حال تأسیس است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انتظار می‌رود با همکاری مجامع علمی در این زمینه به دستاوردهای خوبی برسیم و یافته‌های نوین در اختیار همه قرار بگیرد و افق‌های جدید پژوهشی برای همکاران ما گشوده شود.


او در پایان گفت: امید داریم این سمینار بتواند دستاورد بسیار خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه علمی کشور، شرکت کنندگان و همچنین مجامع بین‌المللی علم داشته باشد.


زالی: افق بسیار روشن در انتظار مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است


همچنین رییس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه این برنامه گفت: خوشحال هستم در چنین سمپوزیومی حضور دارم. جای برگزاری چنین سمپوزیم هایی درکشور خالی است و در حقیقت با برگزاری این دست برنامه ها، نوآوری های حوزه پزشکی ارائه می شود. جا دارد از همکاران دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت تشکر می کنم.


به گزارش ایسکانیوز، او در ادامه با بیان اینکه باید در چنین سمپوزیوم هایی تیم ورک در بین کسانی که در حوزه علوم پزشکی فعالیت می کنند، تشکیل شود، افزود: از دل همه مباحثی که امروز و فردا در این سمپوزیوم مطرح می شود، شاهد پیشرفت شاخه مهمی از علوم پزشکی پزشکی خواهیم بود.


رییس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی و مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت هم تشکر می کنم که این اطلاعات را جمع آوری کردند . از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هم به خاطر اینکه تحقیقات و پژوهش را یکی از مهمترین برنامه های خود قرار دادند و به خاطر حرکت به سمت مسائل آموزشی و بالا بردن سطح کیفی که دستاورد بزرگ و سترگ ملی را به همراه داشته، تشکر می کنم. خوشحال هستم این تفکر در دستور کار مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد و این موضوع نشانگر افق بسیار روشن در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب