دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 12:53
در جلسه شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

تولید انبوه دستگاه دوغ‌ساز تمام اتوماتیک واحد فیروزکوه تصویب شد

جلسه شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به میزبانی واحد فیروزکوه برگزار شد. در این نشست طرح تولید دستگاه دوغ ساز تمام اتوماتیک با رویکرد تولید انبوه که از سوی واحد فیروزکوه به شورا ارائه شده بود، مورد تایید و تصویب قرار گرفت.
کد خبر : 108819

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در این نشست گفت: «در انتخاب موضوعات پژوهشی باید دقت کنیم، یعنی اینکه نیازهای کشور را ابتدا شناسایی کرده سپس برای پاسخ به این نیازهای ملی ، پژوهش‌های مرتبط را در اولویت قراردهیم.»


دکتر علی اصغر رستمی در جلسه شورای پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان تهران که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد،بیان کرد: «در آمریکا گفته شده که 80 درصد پژوهش‌ها منجر به یک اختراع یا اکتشاف شده‌اند در حالی که در ایران از هر 800 پژوهش انجام شده یک مورد به نتیجه مطلوب برای کشور ختم شده است.»


وی افزود: «درد امروز جلسات ما این است که حقایق با تعارفات و محافظه کاری‌ها همراه شده و گاهی درست مطرح نمی‌شود، بنابراین نتایج و برون‌داد جلسات چندان کاربردی نمی‌شود. برون‌داد این جلسات باید منجر به حل مشکلات پژوهش و پژوهشگری باشد و نباید مدیران برای رعایت برخی افراد از گفتن حقایق خویشتن‌داری کنند.»



معاون پژوهش و فناوری واحد فیروزکوه نیز گفت: «واحد فیروزکوه با توجه به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته است قدم‌های خوبی در زمینه‌های پژوهش و فن‌آوری بردارد. »


دکتر محمود محمودزاده گزارش مبسوطی از فعالیت‌های پژوهشی و طرح‌های سرمایه‌گذاری این واحد ارائه کرد که مورد استفاده حاضران در جلسه قرار گرفت.


دکتر فیض‌بخش دبیر شورای پژوهشی استان و معاون پژوهش و فن‌آوری واحد تهران مرکزی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی واحد متبوع خود، گفت: «طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان متعددی به دبیرخانه شورا، از سوی معاونان پژوهش و فن‌آوری واحدهای استان تهران ارسال شده است که در این جلسه در این باره تبادل نظر خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته