دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 13:50

شکست مجدد فریز نفتی، فتیله نفت را پایین کشید

با وجود آنکه پیشنهاد ونزوئلا در خصوص بررسی مجدد طرح فریز نفتی،‌در روزهای گذشته قیمت نفت را تا حدودی بالا برده بود، افزایش ذخیره سازی‌ها در چین و آمریکا باعث افت قیمت نفت در معاملات شد.از سوی دیگر روی خوش نشان ندادن کشورها به پیشنهاد ونزوئلا بازار نفت را مجددا کاهشی کرد.
کد خبر : 108808

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، قیمت نفت در معاملات کاهش یافت زیرا مؤسسه نفت آمریکا (ای پی آی) که یک نهاد غیر‌دولتی است،‌از افزایش سطح ذخیره‌سازی نفت خام در این کشور خبر داد.


طبق اعلام ای پی آی،در هفته منتهی به ١٥ مرداد ماه،سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا از 2میلیون و ١٠٠ هزار بشکه رشد برخوردار شده است.


از سوی دیگر، قیمت نفت کاهش یافت،‌زیرا دور دیگر مذاکرات اوپک در مورد طرح فریز نفتی نتوانست سرمایه‌گذاران را به هیجان آورد و کشورهای تولیدکننده نفت نیز نظر مثبتی به این نشست نداشتند.


همچنین پیش‌بینی افزایش تولید نفت آمریکا توسط آژانس بین‌المللی انرژی نیز به کاهش قیمت‌های نفت کمک کرد.


به گزارش آژانس بین المللی انرژی تولید نفت آمریکا در سال 2017 به 8.31 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این در حالی است که آژانس یادشده در گزارش ماه ژوییه خود آن را 8.2 میلیون بشکه در روز برآورد کرده بود.


اعضای اوپک قرار است در روزهای 5 تا 7مهر 1395 در حاشیه پانزدهمین مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر نشست غیررسمی برگزار کنند که با توجه به اختلاف‌نظرها انتظار نمی‌رود تصمیم مشخصی برای کنترل بازار نفت و جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت‌ها گرفته شود.


در مجمع بین‌المللی انرژی 75 کشور تولیدکننده و مصرف‌کننده عمده انرژی‌های فسیلی و همچنین کشورهای واقع در مسیر نقل و انتقال نفت و گاز،‌ عضویت دارند.


بهای یک بشکه نفت خام در بیش از 1 سال گذشته معمولا میان 40 تا 50 دلار بوده و کمتر از نصف قیمت سه سال پیش آن است.


به عقیده کارشناسان،برای ایجاد تفاوتی قابل توجه در بازار نفت،‌لازم است عرضه نفت،‌بنزین و فرآورده‌های میانی حدود 1تا 2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.‌ این کارشناسان راه‌حل کنترل قیمت نفت را ایجاد موازنه بین عرضه و تقاضا می‌دانند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته