دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1395 - 09:41
برای شرکت در هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان

70 کشور عضو شورای جهانی صنایع دستی به ایران سفر می‌کنند

تاکنون 17 کشور عضو شورای جهانی صنایع دستی برای شرکت در هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی اعلام آمادگی کردند که در این میان هند با 70 نفر و چین با 50 نفر درخواست بزرگترین گروه‌های شرکت‌کننده در مجمع را تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 108681

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استرالیا، بنگلادش، چین، دانمارک، مصر، هند، ایتالیا، اردن، قزاقستان، کویت، لبنان، ماداگاسکار، پاکستان، تایلند، امارات، انگلیس و اروگوئه از کشورهای حاضر در هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان هستند.


تاکنون با ثبت نام 70 نفر از کشور هند و 50 نفر از چین برای شرکت در هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی بزرگترین گروههای شرکت کننده در این اجلاس مختص به این دو کشور است.


اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اجلاس در مجموعه تاریخی 40 ستون در ردیف‌های مشخص شده با غرفه‌هایی ویژه ایران، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و امریکا ونیز 4 شهر جهانی ایران صورت گرفته است.


همچنین، غرفه‌های شرکت‌کننده با آثاری برتر و فاخر از صنایع دستی کشور و منطقه خود در این نمایشگاه حضور دارند.


اطلاع رسانی عمومی برای ثبت نام در نمایشگاه صنایع دستی اجلاس نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.


در پی بازدید هیأت 5 نفره بازرگانان هلندی از سازمان میراث فرهنگی مطرح شد


تشکیل کمیته طراحان اروپایی و ایرانی در حوزه صنایع دستی


در بازدید هیأت 5 نفره بازرگانان هلندی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای از طراحان اروپایی و ایرانی برای ارتقا طراحی محصولات صنایع دستی و حضور پررنگ‌تر آن در بازارهای بین‌المللی مورد توافق طرفین قرار گرفت.


بازدید هیأت 5 نفره متشکل از طراحان داخلی و بازرگانان هلندی در زمینه مبلمان صنایع دستی و چراغ های روشنایی با همراهی صادرکننده و سرمایه‌گذار در راستای راه‌اندازی مرکز فروش دائمی صنایع دستی در کشور هلند در شهریور ماه 95 به ایران سفر کردند.


این هیأت که از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران در هلند هستند به دعوت رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی به ایران سفر کرده بودند، در ادامه سفر خود به دعوت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی در سازمان میراث فرهنگی صتایع دستی و گردشگری حضور پیدا کردند و از شوروم‌های صنایع دستی مستقر در محل سازمان بازدید کردند.


در نشستی که به همین دلیل در محل معاونت صنایع دستی برگزار شد، این هیأت نظرات خود را در مورد صنایع دستی ایران و نحوه بهتر عرضه صنایع دستی وحضور پررنگ تر در بازارهای بین‌المللی را ابراز کردند. همچنین در این نشست رنگ، کیفیت و قیمت محصولات صنایع دستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این نشست پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای از طراحان اروپایی و ایرانی برای ارتقای طراحی محصولات صنایع دستی و حضور پررنگ تر آن در بازارهای بین‌المللی و نیز معرفی همکاری‌ها و پروژه‌های مشترک در این کمیته نیز مورد موافقت طرفین قرار گرفت.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان اصفهان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته