دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 11:41
در مراسم ترحیم همسر آیت‌الله خاتمی در یزد مطرح شد

نوه شهید صدوقی: همسر آیت‌الله خاتمی با تربیت فرزندانی خدوم، تحول‌آفرین بود

حجت‌الاسلام معزالدینی با تأکید بر اینکه «زنان جامعه ما باید خانم ضیایی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند»، گفت: جامعه ما برای رهایی از مشکلات کنونی باید به روش و منش این بانو تأسی کند.
کد خبر : 10856

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی شامگاه شنبه در مراسم ترحیم مرحومه سکینه ضیایی، همسر آیت‌الله خاتمی، در مسجد حظیره یزد، با اشاره به نقش تربیتی مرحومه ضیایی گفت: ایشان زنی عاقل، مربی و مؤمن بود که توانست با حفظ زنانگی خود تحول‌آفرین باشد.


وی افزود: خانم ضیایی وزیر نبود، وکیل نبود٬ ولی رئیس‌جمهورپرور بود. رئیس جمهوری که امام راحل او را فرزند فاضل و باتقوای خود خواند.


حجت‌الاسلام معزالدینی گفت: خانم ضیایی از ۱۴ سالگی به خانه آیت‌الله خاتمی رفت و پس از عمری، فرزندانی خدوم به جامعه تحویل داده است.


وی با «حانیه» نامیدن خانم خاتمی گفت: حانیه به معنای مهربان نسبت همسر است و او حقیقتا اینگونه بود.


نواده شهید صدوقی با تشریح فعالیت‌های انقلابی این بانو گفت: خانم ضیایی، در بسیاری از اوقات آیت‌الله را برای مبارزات «تشجیع» می‌کرد.


معزالدینی اضافه کرد: خانم خاتمی تا این اواخر از طریق رسانه‌ها، مسائل سیاسی ایران و جهان را پیگیری و تحلیل می‌کرد.


نواده شهید صدوقی گفت: بانو ضیایی با حفظ شأن زنانگی خود توانست تحول بیافریند. انسان‌سازی این بانو باید برای همه درس باشد. جامعه ما برای رهایی از مشکلات کنونی باید به روش و منش این بانو تأسی کند.


وی با عنوان اینکه «خانم خاتمی اواخر عمر، چشمان خود را از دست داده بود»، گفت: ایشان از این ناراحت بود چون نمی‌توانست قرآن بخواند.


نواده شهید صدوقی با تأکید بر اینکه «زنان جامعه ما باید خانم ضیایی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند»، گفت: خانم خاتمی اصلی‌ترین وظیفه خود را تربیت فرزندان می‌دانست و فعالیت‌های اجتماعی‌اش، این وظیفه را کمرنگ نکرد.


وی در پایان با برشمردن برخی از خصوصیت‌های اخلاقی آیت‌الله خاتمی گفت: ایشان در کسوت روحانیت، کشاورزی می‌کرد و هنگام پذیرش میهمان از همسر خود قدردانی می‌کردند و از بابت زحمات از او پوزش می‌طلبید.


در این مراسم شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله سید محمد موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز، آیت‌الله ناصری، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، حجج اسلام سید محمود دعایی، محمد علی ابطحی، سید علیرضا حیدری، حبیب‌الله بیطرف، علی اکبر اولیا، سید حسین حیدری، محمدرضا اعتمادیان، سید محمد حیدری، سیدحمید کلانتری و اخوان خاتمی حضور داشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تربیت خاتمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته