دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 13:19
با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

رونمایی از دستگاه برداشت پیاز زعفران، نخستین دستاورد مرکز رشد دانشگاه آزاد خمین

نخستین دستاورد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین امروز رونمایی شد. نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم عنوان کرد معتقدم اگر به جای وقت و انرژی که صرف اشتغال‌زایی در خمین کردیم، صرف پرورش استعدادهای خلاق می‌شد، دستاوردهای بیشتری داشتیم.
کد خبر : 108489

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدابراهیم رضایی در مراسم رونمایی از نخستین دستاورد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و جلسه هم‌اندیشی با رئیس واحد خمین با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مرکز رشد در زادگاه امام خمینی(ره)، این امر را یک فرصت استثنایی برای شهرستان قلمداد و درباره هدایت ایده‌های ناب و خلاقانه به این مسیر از سوی ارگان‌ها و ادارات شهرستان مواردی را بیان کرد.



نماینده مردم خمین گفت: «آرزوی من این بود که در خمین جایگاهی داشته باشیم تا از خلاقیت‌ها و استعدادهای درخشان حمایت کنیم و پایگاه علمی قوی در شهر وجود داشته باشد که استعدادها و ایده‌های ارزشمند را جذب و تقویت کنیم و امروز که می‌بینم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین چنین جایگاهی را ایجاد کرده، بسیار خوشحالم که این آرزو تحقق یافته و آن را ارزشمند می‌دانم.»


وی ادامه داد: «من معتقدم اگر بجای وقت و انرژی که صرف اشتغال‌زایی در خمین کردیم، صرف پرورش استعدادهای خلاق می‌شد، دستاوردهای بیشتری داشتیم. امروز که بستر ایده و آرزوی ما در این مجموعه ایجاد شده، از شما تشکر ویژه دارم و این کار شما نقطه امیدی برای ماست و از طرح‌های عزیزان استقبال می‌‌کنیم.»


آرزوی من این بود که در خمین جایگاهی داشته باشیم تا از خلاقیت ها و استعدادهای درخشان حمایت کنیم و پایگاه علمی قوی در شهر وجود داشته باشد که استعدادها و ایده‌های ارزشمند را جذب و تقویت کنیم و امروز که می‌بینم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین چنین جایگاهی را ایجاد کرده، بسیار خوشحالم که این آرزو تحقق یافته و آن را ارزشمند می‌دانم

مدیر مرکز رشد واحد خمین نیز با معرفی کارکرد مرکز رشد به‌عنوان بستر اصلی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به بیان توضیحاتی درباره افق‌های پیش روی مرکز رشد پرداخت و خاطرنشان کرد: «اهمیت به ایده‌های خلاقانه جوانان کشور، همان قدرت درون‌زایی است که مقام معظم رهبری بدان اشاره داشتند.




رضایی گفت: «آرزوی من این بود که در خمین جایگاهی داشته باشیم تا از خلاقیت‌ها و استعدادهای درخشان حمایت کنیم و پایگاه علمی قوی در شهر وجود داشته باشد که استعدادها و ایده‌های ارزشمند را جذب و تقویت کنیم و امروز که می‌بینم دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین چنین جایگاهی را ایجاد کرده، بسیار خوشحالم که این آرزو تحقق یافته و آن را ارزشمند می‌دانم«.




وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی خمین در تمام زمینه‌ها مؤثر و راهگشای اقتصاد مقاومتی در خمین باشد و درباره پرورش ایده‌های خلاقانه و اقتصاد مقاومتی، بتوانیم پیوند دانشگاه آزاد اسلامی با شهرستان را بیشتر کنیم.


در ادامه این جلسه هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد با معرفی ایده پژوهشی خود به توضیح درباره چگونگی انجام پژوهش‌های خود پرداخته و عملکرد خویش را تشریح کردند.



بعد از این نشست دستگاه برداشت پیاز زعفران به‌عنوان نخستین دستاورد مرکز رشد واحد خمین که از سوی هسته فناور «مکانیزاسیون کشاورزی» طراحی و ساخته شده بود، رونمایی شد.


من معتقدم اگر بجای وقت و انرژی که صرف اشتغال‌زایی در خمین کردیم، صرف پرورش استعدادهای خلاق می‌شد، دستاوردهای بیشتری داشتیم

این دستگاه باتوجه به روند خشکسالی در منطقه و افزایش انگیزه کشاورزان به کشت زعفران، پس از ماه‌ها تلاش از سوی این واحد فناور طراحی و ساخته شده است و در یک فرایند هیدرولیکی و پنوماتیکی از طریق اتصال به تراکتور به صورت دنباله‌بند با نفوذ تا عمق 20 سانتی‌متری خاک امکان خارج کردن پیاز زعفران و تحویل به صورت سورت شده را فراهم می‌کند.


کاهش هزینه برداشت محصول، مدیریت زمان، فراهم کردن شرایط برداشت مکانیزه و پایین بودن هزینه ساخت از جمله مزایای این دستگاه است که در مراحل تکمیلی بعدی و تولید انبوه، امکان صادرات این محصول نیز فراهم خواهد شد.


در پایان برنامه، میهمانان به همراه مسئولان واحد خمین از مراحل پایانی احداث مجموعه ورزشی شهدای دانشجو واقع در شهرک دانشگاهی این دانشگاه بازدید کردند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته