دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1395 - 10:20

دانشجوی 12ساله دانشگاه کورنل در آینده جوان‌ترین دارنده مدرک دکترا خواهد بود

یک نوجوان 12ساله پاییز امسال دانشجوی دانشگاه کورنل آمریکا خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌ها او پیش از 21 سالگی دکترایش را در هوافضا خواهد گرفت.
کد خبر : 108398

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مجله خبری دانشگاه تگزاس، جرمی شولر، 12ساله، اهل تگزاس آمریکا و باهوش است، خیلی باهوش. آن‌قدری باهوش است که قرار است این پاییز به عنوان یکی از ورودی‌های جدید وارد دانشگاه کورنل شود. او در 12سالگی وارد یک دانشگاه خواهد شد.


اگر او در 16سالگی فارغ‌التحصیل شود جوان‌ترین فارغ‌التحصیل تاریخ این دانشگاه خواهد بود.


شولر اما جوان‌ترین ورودی جدید دانشگاه‌های آمریکا هم نیست. پیش از او مایکل کرنی در 10 سالگی وارد دانشگاه آلابامای جنوبی شده بود. شولر اما امکان این را دارد که رکورد فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کورنل را هم بشکند.


شولر که قرار است مهندسی بخواند فرزند دو مهندس هوافضا است. در واقع پدرش که حالا کارمند شرکت لاکهد مارتین است مدرک مهندسی خود را در دهه 80میلادی از همین دانشگاه کورنل گرفته است. مادر او هاری دکترایش را در مهندسی هوافضا از دانشگاه آستین تگزاس گرفته است.


نبوغ شولر از همان ابتدا مشخص بوده است. او در 6 ماهگی شروع به حرف زدن کرده است. در 8 ماهگی می‌توانسته نام چیزها را به صورت مشخص بگوید. در 18 ماهگی توانسته الفبای کره‌ای را بخواند. در 2 سالگی هم توانست زبان‌های کره‌ای و انگلیسی را یاد بگیرد و توانست تنهایی کتاب بخواند. در 8 سالگی هم درس‌های دبیرستان را شروع کرد. در 10سالگی او در میان رتبه‌های برتر آن سال در آزمون‌های جایابی در همه درس‌های حساب، شیمی، مکانیک، الکترویک، مغناطیس، آمار، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان قرار گرفت. به این معنا که او در همه موضوعات جزو نفرات برتر بود.


شولر برنامه‌ریزی کرده است که تحصیلش را تا دکترا ادامه بدهد. اگر برنامه‌ریزی‌های او همان‌طور که می‌خواهد پیش برود او پیش از 21سالگی مدرک دکترا خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب