دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 17:09
کوتاه از واحدهای تبریز، بناب، ورامین- پیشوا، گناوه و دهلران

رویدادهای دانشگاهی؛ از اجرای برنامه‌های دهه کرامت تا برگزاری کارگاه‌های آموزشی

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز کارگاه آموزشی ماشین ابزار 2 در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 108393

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، کارگاه آموزشی ماشین ابزار 2 با محوریت ماشین های کنترل عددی (CNC ) و در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ویژه کارشناسان آزمایشگاه­‌ها و کارگاه­‌های واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کشوری برگزار شد.


در این دوره سه روزه که با حضور بیش از 38 نفر از کارشناسان و اعضای هیات علمی 20 واحد دانشگاهی از 14 استان مختلف در دو بخش نظری و عملی با همکاری شرکت ماشین سازی تبریز برگزار گردید شرکت­ کنندگان پس از فراگیری آخرین تکنولوژی­ های ماشین‌‌های کنترل عددی، کار با این تجهیزات را به صورت عملی آموزش دیدند.


غبارروبی از مزار شهدای گمنام واحد تبریز، بازدید از خط تولید شرکت ماشین ­سازی، حضور در اماکن تفریحی و تاریخی تبریز و بازدید از روستای تاریخی کندوان از جمله برنامه‌‌های جانبی این دوره بود.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب


کارگاه آموزشی با عنوان «پیشگیری از اعتیاد» به همت معاونت دانشجوئی و فرهنگی، در سالن کنفرانس واحد بناب برگزار شد.


مدرس این کارگاه، پیشگیری از اعتیاد را به معنی تضعیف عوامل پر خطر و تقویت عوامل محافظت کننده دانست و گفت: «هدف اصلی پیشگیری از مسئله اعتیاد، ریشه‌­کن کردن مواد مخدر از جامعه است ولی از آنجا که این کار تقریباً غیر ممکن است، باید راهکارهایی اتخاذ شود تا مصرف مواد در جامعه کمتر و کمتر شده و همچنین آسیب­‌پذیری افراد نیز به حداقل برسد.»


دکتر مهدی حامدی راهکارهایی همچون آموزش مهارت­های اجتماعی، مهارت قاطعیت و «نه» گفتن، اطلاع‌رسانی و آگاه­‌سازی، بالا بردن اعتماد به نفس و اقدامات فرهنگی و ورزشی را از جمله راهکارهای پیشگیری از اعتیاد دانست.


وی جوانان را اصلی‌­ترین قربانیان مواد مخدر عنوان کرد و گفت: «جوانان باید از سوی خانواده کنترل و حمایت شده و روابط عاطفی عمیقی باید بین والدین و فرزندان وجود داشته باشد تا این قشر حساس، حتی‌­الامکان از خطر آلوده شدن به مواد مخدر در امان بمانند.»


در انتها، نماینده انجمن معتادان گمنام (NA) شهرستان بناب نیز، اهداف و نحوه تشکیل انجمن و روند بهبودی در آن را تشریح کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین– پیشوا


همزمان با ایام پربرکت دهه کرامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین– پیشوا و قرچک ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های دینی، تربیتی و اجتماعی را در سطح دانشگاه برگزار کرد.


با توجه به فعال بودن خدمات مشاوره‌ای در طول سال، شورای فرهنگی دانشگاه خدمات مشاوره‌ای را برای دانشجویان علاقه‌مند در دانشکده‌ها همزمان با دهه مبارک کرامت به صورتی که برای تمام دانشجویان قابل استفاده باشد ارائه کرد.


این خدمات مشاوره ای در حوزه‌های دینی و اعتقادی و همچنین اجتماعی به منظور پاسخگویی صحیح و منطقی به نیازهای دینی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی دانشجویان مبتنی بر آموزه‌های‌‌ دینی با استفاده از استادان و کارشناسان متخصص و متعهد به پیشگیری از آسیب‌های روحی و اجتماعی که برخی از دانشجویان با آن روبه‌رو هستند، می‌پردازد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه


نخستین جشنواره دختران آب و آفتاب در بندر گناوه با شعار (دختر، مادر، معصومیت بی‌نهایت) به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (ع) در آیینی با حضور مسئولان این شهرستان در ورزشگاه شهدای دانش‌آموز افتتاح شد.


در طول این جشنواره برنامه های مختلفی شامل کارگاه‌های علمی و پژوهشی، نمایشگاه و فروشگاه توانمندسازی دختران، نشست با امام جمعه و مقامات شهرستان، گشت دریایی، دوره آموزشی ارتقای مشارکت اجتماعی و سایر فعایت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه در نخستین روز برگزاری این جشنواره میزبان برگزاری کارگاه علمی و پژوهشی بود. در این کارگاه دکتر اسماء لک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد گناوه نحوه نگارش مقاله و پایان نامه را به حاضران آموزش داد.


این جشنواره به مدت یک هفته برگزار می شود و در آیین اختتامیه از دختران فرهیخته شهرستان تجلیل خواهد شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران​


محمدمیرزایی از مدرسان حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران در همایش تجلیل از مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام به عنوان مربی نمونه آموزشگاه‌های استان انتخاب شد نامبرده ازمدرسان حق التدریس دانشگاه ازاد اسلامی واحد دهلران است که دارای مقالات متعدد آی اس آی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته