دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 10:41
در گفت‌وگو با آنا

نائب رئیس فدراسیون بوکس: روزبهانی حریفش را دست کم گرفت/ احسان باید طوری مبارزه می‌کرد که کارش به اما و اگر نمی‌کشید

نایب رئیس فدراسیون بوکس درباره اظهارات احسان روزبهانی درباره ناداوری در مسابقه‌اش مقابل حریف هلندی در المپیک ریو گفت: ناداوری‌ها همیشه در بوکس وجود دارد اما یک ورزشکاری که برای مدال در یک رویداد بزرگ بین المللی شرکت می‌کند باید به نحوی مبارزه کند که کار را به اما و اگر نکشاند.
کد خبر : 108125

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، احسان روزبهانی تنها نماینده بوکس ایران در المپیک ریو بامداد امروز در اولین مسابقه‌اش در این رقابت‌ها برابر حریف هلندی تن به شکست داد تا با ناباوری در دور اول از گردونه مسابقات حذف شود.


روح‌الله حسینی نائب رئیس فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مسابقه روزبهانی برابر حریف هلندی گفت: «احسان در رنکینگ جهانی نسبت به حریف هلندی خودش عملکرد بهتری داشت و در دنیای بوکس از او شناخته‌تر بود. اما مسابقه است و برد و باخت در آن وجود دارد. من احساس می‌کنم روزبهانی حریفش را دست کم گرفت و همین مساله باعث باختش شد.»


وی ادامه داد: «روزبهانی در راند اول باید کار را تمام می کرد اما متاسفانه با گارد باز جلوی حریفش مبارزه کرد و بوکسور هلندی هم با گارد بسته مبارزه می‌کرد و همین مساله باعث شد تا ضربه‌های او به چشم بیاید. ضمن اینکه روزبهانی راند آخر به خودش آمد و خواست جبران کند اما دیر شده بود و باید از راند اول کار را با جدیت بیشتری دنبال می‌کرد.»


حسینی در رابطه با ناراحتی روزبهانی از عملکرد داور مسابقه که باعث حذفش از گردونه رقابت‌های المپیک شد افزود: «ناداوری‌ها همیشه در بوکس وجود دارد اما یک ورزشکاری که برای مدال در یک رویداد بزرگ بین المللی شرکت می‌کند باید به نحوی مبارزه کند که کار را به اما و اگر نکشاند. احسان اگر از این مرحله بالا می‌رفت باید در دور بعد به مصاف حریف آذربایجانی می‌رفت و بعد از آن با حریف قزاقستانی پیکار می‌کرد. این دو کشور هم با نفوذترین کشورها در بوکس هستند و قطعا داوران به نفع ورزشکاران آنها رای می‌دادند. روزبهانی باید طوری مبارزه می کرد که داور نتواند در نتیجه بازی نقشی داشته باشد و قطعا اگر از این دور بالا می‌رفت در دورهای بعدی باید با حریفانی مبارزه می‌کرد که از حمایت داوران برخوردار بودند.»


وی در رابطه با نرفتن مسئولان فدراسیون به مسابقات المپیک گفت: «قرار بود من یا رئیس فدراسیون برای همراهی تیم به ریو برویم اما با تصمیم فدراسیون به مسابقات اعزام نشدیم و روزبهانی با مربی اختصاصی اش به مسابقات اعزام شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته