دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1395 - 08:00

تیم ملی والیبال مغلوب آرژانتین شد؛ ولاسکو سد راه ایران

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در المپیک 2016 ریو برابر آرژانتین مغلوب شد.
کد خبر : 108074

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، ملی پوشان ایران در ششمین دیدار روز نخست مسابقات والیبال مردان المپیک به مصاف آرژانتین رفتند و سه بر صفر مغلوب این تیم شدند.


ملی پوشان ایران در این مسابقه سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 23، 26 بر 24 و 25 بر 18 مغلوب آرژانتین شدند تا از اولین دیدار امتیازی به دست نیاورند.


رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب شهرام محمودی، سید محمد موسوی، سعید معروف، حمزه زرینی، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی و عادل غلامی استفاده کرد.


در ست نخست ابتدا ایران از حریف خود پیش افتاد اما ملی پوشان آرژانتینی با توپ گیری های خوب و دفاع روی تور موفق به ایجاد سه امتیاز اختلاف با ایران شدند و دو تیم در امتیاز 23 با هم برابر شدند. در نهایت آرژانتین در ست نخست 25 بر 23 به پیروزی رسید.


در میانه این ست لوزانو دو تعویض انجام داد و مهدی مهدوی و امیر غفور به جای سعید معروف و شهرام محمودی به مسابقه آمدند.


تیم ملی والیبال ایران ست دوم این مسابقه را نیز با ترکیب ست اول شروع کرد، اما در ابتدای این ست تیم ایران از حریف عقب افتاد و در امتیاز 6 بر دو به سود آرژانتین، لوزانو وقت استراحت گرفت و در امتیاز هشت دو تیم برابر شدند.


در امتیاز هفتم سید موسوی یک توپ گیری خوب با پا انجام داد. در ادامه این ست فرهاد قائمی به جای حمزه زرینی به بازی آمد. در ادامه ست دوم آرژانتین باز هم سه امتیاز جلو افتاد اما فرهاد قائمی با سرویس های خوبش شرایط رو تغییر داد. دو امتیاز سرویس پشت هم از قائمی ایران را 16 بر 15 پیش انداخت و ولاسکو برای نخستین بار در این ست وقت استراحت گرفت. سرویس بعدی را دریافت کردند و امتیاز برای آرژانتین شد. لوزانو غفور را به جای شهرام به زمین فرستاد.


در ادامه ست دوم دو تیم رقابت برابری داشتند و امتیازها را بین خود تقسیم می کردند، در نهایت نیز تیم ایران این ست را با امتیاز 26 بر 24 واگذار کرد تا در ست شماری دو بر صفر از حریف عقب بیافتد. در ست دوم سعید معروف خیلی از پاس سرعتی استفاده کرد و عادل غلامی هم با اسپک های خودش چند امتیاز برای ایران گرفت. در این ست غفور هم خوب بازی کرد.


در ست سوم امیر غفور و فرهاد قائمی از ابتدا به جای شهرام محمودی و حمزه زرینی در ترکیب تیم ایران قرار گرفتند و بر خلاف دو ست قبلی ایران از آرژانتین پیش افتاد. ایران تا امتیاز 8 بر 5 هم پیش رفت اما سرویس های پوگلاخن روند بازی رو تغییر داد و امتیازات 9 بر 8 به سود آرژانتین شد. لوزانو درخواست وقت استراحت کرد اما بازهم آرژانتین امتیاز گرفت.


در ادامه این ست مجتبی میرزاجانپور و شهرام محمودی به جای عبادی پور و امیر غفور به میدان آمدند اما در نهایت تیم ملی والیبال ایران در این ست هم مغلوب حریف شد تا سه بر صفر نتیجه نخستین مسابقه خود را واگذار کرده باشد.


داورانی از ایتالیا و چین قضاوت مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین را بر عهده داشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: والیبال ولاسکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته