دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 09:16

انصارالله: آماده مذاکره برای رفع نگرانی درباره وضع تنگه «باب‌المندب» هستیم

سخنگوی رسمی جنبش «انصارالله» یمن تاکید کرد که هدف از تلاش برای ایجاد هراس و نگرانی درباره وضع تنگه «باب المندب»، توجیه تجاوز عربستانی و آمریکایی علیه یمن است.
کد خبر : 10794

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «سبا نت»، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش «انصارالله» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: پیشتر برای دولت و ملت مصر توضیح دادیم که دولت و ملت یمن، آمادگی خود برای مذاکره مستقیم با هدف از بین بردن هرگونه ترس و نگرانی درباره وضع تنگه «باب‌المندب» و تاثیرات آن بر دریانوردی بین‌المللی را اعلام کرده است.


وی افزود: بار دیگر به برادرانمان در مصر تاکید می‌کنیم که ترس و نگرانی مطرح شده، پایه و اساس ندارد و هدف از آن مشارکت دادن ملت مصر در ریختن خون یمنی‌ها است.


«عبدالسلام» تصریح کرد: ما خطاب به همه دوستان و برادران خارجی حاضر در یمن، از جمله آنانی که دولت‌هایشان مشارکت خود در تجاوزگری علیه یمن را اعلام کردند، می‌گوییم که موضع ما در قبال آنها تحت تاثیر رفتار دولت‌ها قرار نمی‌گیرد، زیرا به خوبی می‌دانیم که مواضع ملت‌های عرب و مسلمان مخالفت با ائتلاف آمریکایی و اسرائیلی است که می‌کوشد جهان عرب و اسلام را نابود کند، درگیری‌ها و اختلافات را برانگیزاند و هرگز برای حل موضوعات امت اسلام و در راس آنها موضوع فلسطین اقدامی نکرده است. برخی مواضع رسمی نیز حاصل فشارها و سوءاستفاده از مشکلات مالی در برخی کشورها بوده است.


سخنگوی «انصارالله» نوشت: روابط ملت یمن با دیگر ملت‌های منطقه و جهان عرب و اسلام همچنان روابطی مملو از محبت و برادری باقی خواهد ماند و با وجود مواضع خطرناک دولت‌هایی که به ملت‌های خود توجهی ندارند، ما به بیداری و هوشیاری امت به‌طور کامل امیدوار هستیم.


«عبدالسلام» مواضع قدرتمند برخی دوستان در مخالفت با ائتلاف سعودی، آمریکایی و اسرائیلی را ستود و از تظاهرات و تجمعات اعتراض‌آمیز در شماری از پایتخت‌ها و شهرهای جهان در مخالفت با تجاوز غیرانسانی علیه مردم یمن قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته