دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 15:27
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد:

حضور ۱۷ هزار اتباع خارجی در برنامه‌های سوادآموزی سال ۹۵

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: حدود ۱۷ هزار نفر از اتباع خارجی بی‌سواد در ایران با همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در برنامه‌های سوادآموزی سال ۹۵ شرکت می‌کنند.
کد خبر : 107707

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره تعداد اتباع خارجی که در فعالیت‌های سوادآموزی شرکت دارند، اظهار کرد: در سال گذشته 24 هزار و 900 نفر از اتباع خارجی در برنامه‌های سوادآموزی شرکت داشتند.


وی افزود: امسال 13 هزار و 700 نفر از اتباع را سازمان نهضت سوادآموزی و تعدادی را هم کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای شرکت در برنامه‌های سوادآموزی در نظر گرفته است که عدد سواد‌آموزان اتباع در سال جاری را به حدود 17 هزار نفر می‌رساند.


باقرزاده در پاسخ به این پرسش که «آیا پاداش ریالی به اتباع خارجی بی‌سواد در ایران هم پرداخت می‌شود؟»، گفت: مصوبه‌ای که دولت برای پرداخت پاداش به سواد آموزان دارد با صراحت برای پرداخت و عدم پرداخت پاداش به اتباع اشاره نکرده است، اما اکنون پاداش سوادآموزی به ایرانیان پرداخت می‌شود.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه برای واریز پاداش ریالی سوادآموزی به حساب افراد نیازمند کد ملی و شماره حساب بانکی آنها هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اتباع خارجی در ایران دارای کد ملی و شماره حساب بانکی نیستند امکان واریز پاداش ریالی برای سواد آموزان آنها امکان پذیر نیست.


باقرزاده ادامه داد:با توجه به اینکه اتباع خارجی هیچ‌گونه مدارکی مبنی بر بی‌سوادی یا باسوادی در ایران ندارند به صورت دقیق نمی‌دانیم که آنها واقعا بی‌سواد هستند یا خیر؛ بر همین اساس، پاداش ریالی فقط به سواد آموزان کشورمان پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته