دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

ضرورت رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سواد رسانه‌ای

مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای گفت: «قانون بدون فرهنگ به تنهایی نمی‌تواند آگاهی را در جامعه افزایش دهد و باید ابتدا فرهنگ شناخت نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در جامعه اتفاق بیفتد.»
کد خبر : 107685

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی همایش و جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست شورای اطلاع رسانی این همایش به نقش موثر این همایش در ارتقاء فرهنگ جامعه و خانواده ها برای شناخت نظام رده بندی سنی بازی اشاره کرد.


عضو شورای سیاستگذاری همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در خصوص عدم شناخت نظام رده بندی سنی بازی ها پس ازگذشت پنج سال ابراز نگرانی کرد و گفت: در تحقیقاتی که این بنیاد درباره اسرا (نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای) انجام داده، تنها 20 درصد از خانواده‌های ایرانی این مسئله مهم را شناخته به آن عمل می‌کنند.


وی افزود: هربازی مناسب یک گروه سنی است که رعایت و کنترل آن توسط خانواده‌ها باعث بهداشت روانی کودکان و نوجوانان می‌شود و آن‌ها را از خطرات بازی بدون شناخت اسرا مصون نگه می‌دارد.


کریمی قدوسی به عدم وجود قانون و فرهنگ شناخت اسرا در جامعه اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی به این مسئله بسیار توجه می شود و برای آن قوانینی در نظر گرفته شده است. قانون بدون فرهنگ به تنهایی نمی تواند این آگاهی را در جامعه افزایش دهد و باید ابتدا فرهنگ شناخت نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای در جامعه اتفاق بیفتد سپس برایش قانون وضع شود که امید ما به نقش موثر همایش و جشنواره سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی برای رشد این فرهنگ است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته