دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 15:59
معاون وزیر بهداشت تشریح کرد

کاهش مرگ نوزادان با فرهنگ‌سازی تغذیه با شیرمادر/ مرگ سالانه 22 هزار کودک در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با فرهنگ‌سازی تغذیه با شیر مادر می‌توان تعداد مرگ و میر نوزادان را تا حدود زیادی کاهش داد،‌ در حال حاضر سالانه 22 هزار تعداد مرگ در کودکان گزارش می‌شود که مى‌توان به کمک تغذیه صحیح با شیر مادر در کاهش عوامل خطر بیولوژیک و مرگ و میر، گامى موثر برداشت.
کد خبر : 107123

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش تغذیه شیر مادر در مرکز طبی کودکان اظهار کرد: در گذشته اینکه ما پزشکان تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر را تا 6 ماه قبول کنیم بسیار دشوار بود اما اکنون این فرهنگ در کشور ما متداول شده است و شیر مادر به عنوان ارزشمندترین ماده غذایی برای نوزاد پذیرفته شده است.


سیاری درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر گفت: مادری که زایمان می‌کند در ساعت اول باید به نوزاد خود شیر دهد اما به علت تمایل متخصصان و کارشناسان به سزارین، این اقدام کمتر انجام مى‌شود.


وی با اشاره به نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازى بیشتر در مورد اهمیت تغذیه با شیر مادر و زایمان طبیعی عنوان کرد: البته در برنامه طرح تحول سلامت امکانات مناسبی برای اتاق‌هاى زایمان فراهم شده و اقدامات خوبی در زمینه زایمان طبیعی انجام شده و شاهد افزایش زایمان طبیعی در این دوره بودیم.


معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نقش تغذیه با شیر مادر در کاهش مرگ و میر کودکان گفت: در حال حاضر سالانه 22 هزار تعداد مرگ در کودکان گزارش می‌شود که مى‌توان به کمک تغذیه صحیح با شیر مادر در کاهش عوامل خطر بیولوژیک و مرگ و میر، گامى موثر برداشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته