دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایان مدت اعتبار و توقف نماد معاملاتی تسه 9305

مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در 15 مردادماه 93 در در نماد معاملاتی تسه9305، امروز به پایان می‌رسد.
کد خبر : 106984

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، تاریخ اعتبار نماد معاملاتی تسه9305 برای تمامی نقل و انتقالات از جمله خرید و فروش و هبه امروز به پایان می‌رسد و چنانچه دارنده این اوراق در مدت اعتبار،از تسهیلات استفاده نکرده باشد، مبالغ پرداخت شده برای خرید به آنها بازگردانده نمی‌شود.


با توجه به پایان مدت اعتبار تسه 9305،نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات امروز متوقف می‌شود. البته مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در 15 مردادماه 93 در نماد معاملاتی تسه9305 برای استفاده از تسهیلات از محل آن اوراق تا 15 شهریورماه امسال است.


تسه یا اوراق امتیاز تسهیلات مسکن،اوراق بهاداری است که در بازار عادی فرابورس ایران معامله می‌شود و منتشر کننده آن بانک مسکن است. این اوراق به صاحبان حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بانک مسکن تعلق می‌گیرد و قابلیت معامله در بازار فرابورس را دارد.


نماد معاملاتی این اوراق پس از انجام مراحل قانونی و سپرده شدن نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در ابتدای ماه بعد در بازار فرابورس بازگشایی شده و قابل معامله خواهد بود. سقف این تسهیلات برای احداث، خرید و تعمیر واحد مسکونی متفاوت است.


از آنجا که اوراق امتیاز تسهیلات مسکن محدودیت اعتبار دارند، برای هر سری از اوراق با درنظر گرفتن تاریخ صدور آن،یک نماد تعریف می‌شود. این نماد معاملاتی شامل کلمه تسه (سه حرف ابتدایی تسهیلات) و چهار عدد است. از چپ به راست،دورقم ابتدایی این عدد مشخص کننده سال و دو رقم بعدی مشخص کننده ماه صدور آن است. برای مثال تسه ۹۳۰۷ نمایانگر اوراق امتیاز تسهیلات مسکن صادر شده در مهر ماه ۱۳۹۳ است.


با توجه به آنکه اعتبار این اوراق از زمان صدور به مدت دو سال شمسی است؛لذا اوراقی که سررسید آنها نزدیک است،با قیمت متفاوتی در بازار فرابورس معامله خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته