دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 11:02
در گفت و گو با آنا؛

عابدینی: «حق پخش» به «مشارکت در پخش» تغییر نام پیدا کرد/ مشکلی استقلال و پرسپولیس را تهدید نمی کند

مشاور اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: در قراردادی که با صدا و سیما بسته شده قرار شد به جای حق پخش بگوییم مشارکت در پخش تا همه به حقوق قانونی خود برسند.
کد خبر : 106076

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص آخرین جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال و صدا و سیما در خصوص ماجرای حق پخش گفت: «مدیران صدا و سیما درباره حق پخش حرف منطقی می‌زدند و آن این بود که در نظام قانونی کشور چنین موضوعی جایی ندارد. اینکه این موضوع در قوانین فیفا گنجانده شده درست است اما ما نمی‌توانیم برخلاف قوانین جاری کشور کاری انجام دهیم و غیرفانونی عمل کنیم.»


وی ادامه داد: «موضوع حق پخش در سال 1380 در مجلس به تصویب رسید اما مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را رد کرد و به تصویب نرسید. بعد از اعتراضات طولانی که صورت گرفت 14 سال بعد در سال 1394 بار دیگر بررسی این موضوع در دستور کار مسئولان مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفت و آنها اعلام کردند نمی‌توانند یک قانون را تغییر دهند اما می‌شود آن را بلااثر کرد. این اتفاق افتاد و بار دیگر لایحه حق پخش به مجلس رفت تا تصویب شود.»


مشاور اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال افزود: «نهایتا به این نتیجه رسیدیم که از شیوه دیگری پولی که متعلق به فوتبال است را به دست آوریم. در همین راستا جلسه‌ای با علی‌عسگری رئیس جدید صدا و سیما گذاشتیم. وی در صحبت‌های خود مطالب بسیار دلگرم‌کننده‌ای زد که ما را به تحقق حق فوتبال امیدوار کرد. پس از جلسه با علی‌عسگری وی موضوع را به شهریاری معاون خود انتقال داد. شهریاری نیز اقبال بسیار خوبی به موضوع حق پخش نشان داد و راهکار جدیدی ارائه کرد که کاملا منطقی بود. بعد هم موضوع را به پورمحمدی رئیس شبکه 3 سیما ارجاع داد. وی هم با روی باز با ما جلسه گذاشت و روش‌های جدیدی را پیشنهاد کرد که پس از تجزیه و تحلیل دقیق این مسئله مهم قرار بر این شد که به جای «حق پخش»، اسم این توافق، «مشارکت در پخش» نام بگیرد.»


او خاطرنشان کرد: «الان مسابقات لیگ برتر به وسیله اسپانسر پخش می‌شود و قرار است در آمد حاصله تقسیم بر سه شود که به ترتیب فدراسیون فوتبال، سازمان صدا و سیما و مجری طرح به نسبت از این درآمد بهره ببرند. البته فعلا قرار بر این است که هر سه طرف قرارداد به نسبتی که تعیین شده در این طرح هزینه کنند تا زمانی که این داستان به درآمد برسد. تنها می‌توانم بگویم که نسبتی که برای فوتبال تعیین شده معقول و منطقی است اما رقم دقیق حاصله اصلا مشخص نیست.»


عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: «در این میان نگرانی برای هوادارانی ایجاد شده بود که در طرح حمایتی 3060 استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی مشارکت می‌کردند که شاید درآمد حاصله از آن طرح دچار خلل شود اما باید بگویم که خوشبختانه جلوی این موضوع گرفته شده است و کما فی‌السابق قراردادی که این سه باشگاه داشتند بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد داشت و این باشگاه‌های بزرگ مشکلی پیدا نمی‌کنند. با قدرت می‌توان گفت که این باشگاه‌ها تهدید مالی نمی‌شوند و اسپانسر آنها بدون مشکل از آنها حمایت خواهد کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته