دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1395 - 16:21
اولین گردهمایی توجیهی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر

ساختار امداد و نجات کشور متحول می‌شود

دبیرکل جمعیت هلال احمر در اولین گردهمایی توجیهی تیم‌های واکنش سریع هلال احمر گفت: با ایجاد تیم‌های واکنش سریع، امداد و نجات کشور متحول می‌شود.
کد خبر : 105524

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، اولین گردهمایی توجیهی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان‌های سراسر کشور با حضور علی اصغر احمدی،دبیر کل جمعیت هلال احمر و ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات کشور در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان برگزار شد.


دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: این گردهمایی به منظور ایجاد یک تحول در ساختار امداد و نجات کشور در قالب تیم‌های واکنش سریع برگزار شده است. با توجه به ضرورت و نیازی که در تحولات پیش رو احساس می‌شود، به سمت تربیت نیروهای زبده، آموزش دیده و ورزیده و متناسب با حوادث کشور حرکت می‌کنیم.


وی با اشاره به شرایط امروز جامعه تصریح کرد: ایجاد تحول در امداد و نجات کشور امری ضروری است؛ چراکه ذات خدمات هلال احمر به منظور تسکین آلام بشری است و هلال احمر علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات که کمک حال اورژانس در تصادفات و حوادث است، از نظر نیروی عملیاتی و تخصصی نیز مجهز می‌شود.


دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین به تخصصی بودن تیم‌های واکنش سریع نیز اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها در سازمان امداد و نجات کشور ۸۰ درصد تخصصی و ۲۰ درصد عملیاتی و در مراکز استان‌ها ۵۰ درصد عملیاتی و ۵۰ درصد تخصصی خواهند بود که در حال حاضر با ۳۱ تیم پنج نفره در مراکز استان‌ها ۱۵۱ نیروی واکنش سریع آماده داریم.


احمدی تاکید کرد: در گام دوم در شعب، تیم‌های واکنش سریع را تشکیل خواهیم داد که این نیروها در شعب ۲۰درصد تخصصی و ۸۰ درصد عملیاتی خواهند بود.


وی تصریح کرد: با ارائه آموزش‌های تخصصی، این تیم‌ها با آمادگی کامل و به شکل ۲۴ ساعته پاسخگوی حوادث خواهند بود و در موعد مقرر و در یک برنامه پنج‌ساله، میانگین حضور امدادگران در صحنه حوادث از ۱۱ دقیقه به هفت دقیقه می‌رسد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته