دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 15:50

راهیابی دانش‌آموختگان واحد سنندج به نمایشگاه فن بازار دستاوردهای فناورانه کشور

دانش آموختگان واحد سنندج، با طرح تولیدی دانش بنیان قارچ کش طبیعی به نمایشگاه فن بازار دستاوردهای فناورانه کشور راه یافتند.
کد خبر : 104536

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، قارچ‌کش طبیعی، محصول یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحد سنندج، به عنوان یکی از طرح‌های فناورانه به حضور در نمایشگاه فن بازار دستاوردهای منتخب کشور دعوت شد.


بر اساس اعلام ستاد فن بازار دستاوردهای فناورانه منتخب کشور، شرکت روماک گستر غرب که از چندی پیش کار تولید قارچ‌کش طبیعی را در قالب شرکت مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور سنندج آغاز کرده بود، با امکان برپایی غرفه به حضور برای عرضه محصول دانش بنیان خود بعنوان یکی از طرح‌های فناورانه منتخب کشوری در نمایشگاه منطقه آزاد انزلی دعوت شد.


دکتر داود ثمری، مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، با ابلاغ این موضوع به واحد دانشگاهی سنندج از موسسان شرکت روماک گستر غرب مستقر در مرکز رشد واحد سنندج، گلناز و صدرا حسامی، دو خواهر دوقلو و دانش‌آموخته این واحد دانشگاهی خواسته است تا 20 مرداد ماه برای تحویل نمونه فیزیکی از محصول دانش‌بنیان خود همراه با بروشور معرفی کامل، استند و فیلم معرف این محصول به آن اداره کل اقدام کنند.


ثمری در این ابلاغیه خاطر نشان کرده است که نمایشگاه فن بازار دستاوردهای فناورانه منتخب کشور از سوم تا پنجم شهریور در منطقه آزاد تجاری بندر انزلی برگزار می‌شود.


برابر اعلام مرکز رشد واحدهای فناور سنندج، قارچ کش طبیعی تولیدی خواهران حسامی پیش از این نیز برنده مرحله اول و دوم اولین رویداد بین‌المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران بوده است و مزایای آن به نسبت دیگر محصولات مشابه در کاهش مصرف سموم شیمیایی، افزایش سلامتی و طول عمر با مصرف محصولات ارگانیک، تولید محصولات ایمن، افزایش مدت ماندگاری محصولات پس از برداشت و سازگار آن با محیط زیست است.


انتهای پیام/

برچسب ها: داود ثمری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته