دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 09:15

هر پنج سال معادل بودجه عمرانی یک سال صرف جبران خسارت به راه‌های شریانی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر پنج سال حدود هزینه یک سال بودجه عمرانی کشور صرف جبران خسارت وارد شده به شریان‌های حیاتی می‌شود، گفت: در صورت صرف ۱۰ درصد از بودجه عمرانی در بهینه‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل می‌توان ۹۰ درصد باقی‌مانده را صرف رفاه مردم کرد.
کد خبر : 104324

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر تخریب راه و ابنیه فنی در زمان بروز مخاطرات طبیعی اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده در مورد سیل‌های اخیر و آسیب‌های وارد شده بر زیربناهای حمل و نقل بیانگر آن است که دستکاری بشر در طبیعت عامل بسیار مهمی در وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و شریان‌های حمل و نقلی بوده است.


معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف در مقابله با بحران و مخاطرات، نداشتن نقشه ریسک‌پذیری شریان‌های حمل و نقل بوده است، گفت: قرار شد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ظرف ۱۰ روز دستورالعمل ریسک پذیری برای شریان‌های حمل و نقل را در قالب یک نقشه GIS BASE با قابلیت نمایش تمامی نقاط پرمخاطره در شریان‌های حمل و نقل تهیه کند.


امینی با تاکید بر اینکه «باید اطلاعات کامل درباره آسیب‌پذیری شریان‌های حمل و نقلی در زمان وقوع حادثه بر اساس شدت، سطح و نقاط آسیب‌پذیر پیش از وقوع رانش یا ریزش داشته باشیم، عنوان کرد: در صورت مشخص شدن شاخص‌ها می‌توان یک برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی دقیق برای ارگان‌های مسئول جهت اقدام سریع داشت.


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به جاده‌ها وابنیه های فنی در محورهای حاشیه شهرها و روستاها از طریق دستکاری عامل انسانی در محیط زیست مناطق یادآور شد: هرچه از خزانه کشور به دلیل اقدامات غیرمطالعاتی و صرف خسارت‌ها برداشت می‌شود، به معنی هزینه‌ای است که می‌توانست برای رفاه مردم هزینه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب