دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1394 - 12:35

اخلاق طبیعت‌گردی را رعایت کنیم

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در آستانه روز طبیعت از مردم خواست تا اخلاق طبیعت‌گردی را رعایت کنند.
کد خبر : 10390

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، این سازمان سفارش دارد با رعایت هنجار های زیست محیطی و بویژه توجه به شعار بنیادین اخلاق طبیعت گردی این روز را به فرصتی جهت آشتی با طبیعت قرار دهند.


سیزده نوروز به تعبیری عام" روز طبیعت" نام گرفته است. سال های مدیدی است که مردم ایران زمین در روز 13فروردین شوق زیستن و تفرج یک روزه در دامان پر مهر طبیعت را گرامی می‌دارند واین روز را در آغوش سبزه‌های تازه رسته سپری می‌کنند.


در روز سیزده نوروز هر سال خانواده‌های ایرانی در چهار گوشه این خاک پهناور به آغوش طبیعت رفته و بار دیگر پروردگار منان را صمیمانه شکرگزاری می‌کنند.


متاسفانه همه ساله در سیزده نوروز با حضور ناگهانی میلیون ها نفر در عرصه های طبیعی موج گسترده ای ازآتش سوزی، تخریب و زباله بر جای می ماند که جبران پیامد های ناگوار آن بسیار دشوار و پر هزینه است.


پیامدها بیشتر دامن منابع طبیعی همچون جنگل ها و مراتع را می گیرد ، زیرا این عرصه ها بسیار گسترده بوده و همچون پارک های ملی و مناطق حفاظت شده دارای ورودی های مشخص جهت کنترل حجم مسافران ورودی نیست.


بیاییم با سرلوحه قرار دادن این شعار جهانی "طبیعت را ترک کنیم به گونه ای که انگار اصلا در آن پا نگذاشته ایم" مانع از تخریب وآلودگی طبیعت کشور در روز سیزده نوروز شویم.


روابط عمومی سازمان جنگل ها از مردم درخواست دارد تا در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی را با شماره تلفن 1504 مطلع کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته