دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1394 - 12:24
معاون وزیر نیرو خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در سال 94

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آغاز عملیات اجرایی دست‌کم 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در نیمه نخست سال 94 خبر داد.
کد خبر : 10385

به ‌گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان آماده‌سازی شبکه برق کشور برای تامین برق مطمئن و پایدار در تابستان امسال و سال‌های 95 و 96 را از برنامه‌های مهم صنعت برق عنوان کرد و گفت: رویکرد صنعت برق مدیریت تقاضا است که امیدواریم با اتخاذ این رویکرد بتوانیم از طریق بهره‌وری بیشتر از سرمایه‌گذاری‌های سال‌های گذشته در کنار سامان‌دهی اقتصاد برق، از سرمایه‌گذاری‌های بیشتر بی‌نیاز شویم.


وی با اشاره به میثاق صنعت برق برای عملیاتی کردن اجرای دست‌کم 10 هزار مگاوات نیروگاه جدید در شش‌ماهه نخست امسال، اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 20 هزار میلیارد تومان قرارداد احداث نیروگاه داریم.


فلاحتیان با بیان اینکه امسال در حوزه سامان‌دهی اقتصاد برق باید همچنان فعال باشیم، تصریح کرد: پارسال موفقیت در حوزه تامین منابع قابل‌توجه بود و بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان بیش از سال 92 توانستیم منابع به صنعت برق تزریق کنیم.


به‌گفته وی، در چند روز گذشته نیز نامه‌ای به دولت تقدیم شد تا بخشی از بدهی بیش از 6100 میلیارد تومان از نیروگاه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده است، به تعهدهای دولت تبدیل شود تا از همکاری بیشتر بانک‌ها در راه‌اندازی پروژه‌های جدید بهره‌مند شویم.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین بر لزوم پیگیری موضوع کاهش پرداختی صنعت برق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد و گفت: رییس‌جمهوری نیز بر این موضوع تاکید دارد و باید تلاش کنیم 1200 میلیارد تومانی که از صنعت برق خارج می‌شود، به این صنعت بازگردد.


فلاحتیان گفت: باید فضای کسب‌وکار را برای بخش خصوصی آماده کنیم ضمن آنکه هم‌اکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان مطالبه معوقه داریم که باید برای وصول آن تلاش کنیم و تحقق این مطالبه‌ها می‌تواند تحول اساسی را در پیشبرد اهداف صنعت برق ایجاد کند.


معاون وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده از پتانسیل بودجه 94 در بخش برق مورد توجه است، گفت: در ماده 15 قانون رفع موانع تولید، یک ظرفیت 100 میلیارد دلاری به اضافه 50 هزار میلیارد تومانی موجود است که هم برای آب و هم برق قابل جذب است و باید کارگروه‌هایی در این زمینه فعال شوند.


وی تولید داخل توربین‌های 2.5 مگاواتی بادی را از برنامه‌های امسال صنعت برق اعلام و خاطر نشان کرد: امسال باید بتوانیم در بخش توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، دست‌کم چند صد مگاوات ظرفیت جدید را وارد مدار کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته