دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جذابیت صنعت پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران خارجی

صنعت پتروشیمی ایران جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد و با برداشتن برخی از مشکلات بعد از اجرای برجام، سرمایه‌گذاران خارجی بازار پتروشیمی در ایران را از دست نخواهند داد.
کد خبر : 103809

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از نیپنا،‌ مهدی فاخری عضو هیات علمی دانشکده روابط بین‌الملل گفت: صنعت پتروشیمی کشورمان از جذابیت‌هایی بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است که سرمایه‌گذاران خارجی نمی‌توانند چشم خود را روی آن ببندند. اما برای سرمایه‌گذاران خارجی، سیاست‌های اتخاذ شده در سرمایه‌گذاری، مدل معاملات خارجی و حمایت از سرمایه‌گذاری مهم است.


وی افزود: تحریم‌ها طی سالیان گذشته به سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی لطمه زده است. اما فضای پس از برجام حتما مانع از لطمه خوردن بیشتر صنعت پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی خواهد شد و در فضای بین‌المللی اتفاقاتی رخ داده که تحت کنترل ما هم نیست. بحران اقتصادی بین‌المللی، بحران انرژی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مجموعه‌ای هستند که سرمایه گذاران را برای سرمایه‌گذاری در هر جای دنیا با احتیاط مواجه کرده است.


عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل با بیان این که سرمایه‌گذاری نیاز به پیش نیازهایی دارد که هر سرمایه‌گذار برای حضور در آنها تمام شرایط را می‌سنجد، گفت: اولین موضوعی که سرمایه‌گذار باید از آن با خبر باشد سیاست‌های یک کشور و دوام آن سیاست‌ها است؛ همچنین میل به سرمایه‌گذاری داخلی در میل به سرمایه‌گذاری خارجی تاثیر مستقیم دارد. نکته مهم دیگر سود‌دهی سرمایه است.


فاخری با بیان این که عدم شفافیت اقتصادی، موانعی برای سرمایه گذاری است، خاطر نشان کرد: اکنون برخی از کشورها آمادگی سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران را دارند اما هنوز سازو کار مربوطه بطور کامل تعریف نشده است. هرچند که موانع سرمایه‌گذاری از سوی متویلیان امر در حال برداشته شدن است و سرمایه‌های مطلوبی بزودی به صنعت پتروشیمی ایران خواهد آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته