دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار برای مشهدی‌ها: تضمین تامین آب مشهد از سد دوستی فقط تا مهر

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: شرکت آب منطقه ای استان هم اکنون تامین آب از سد دوستی را فقط تا مهر ماه تضمین کرده است.
کد خبر : 103322

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، مهندس شادمهری اظهار کرد: به دلیل این که افغانستان سد سلما را احداث کرده است،ورودی آب به سد دوستی کاهش یافته و آب منطقه ای تامین آب مشهد را تا اول مهر از این سد تضمین کرده است.
وی افزود: شرکت آب منطقه ای گفته است اگر بارندگی ها مناسب باشد می توان بعد از این مدت و در سال آینده نیز بخشی از آب شرب مشهد را از سد دوستی تامین کرد .شادمهری بیان کرد: در صورت نبود بارندگی مناسب چاره ای جز جیره بندی آب در سال های آینده نخواهد بود.


وی گفت: سد دوستی 75 میلیون متر مکعب از آب شرب شهر مشهد را برای امسال تامین کرده است و در سال هایی که بارندگی ها مناسب بود این میزان به سالی 150 میلیون متر مکعب رسید.


شادمهری اضافه کرد: کل تولید آب شرب مشهد از منابع مختلف 240 میلیون متر مکعب از همه منابع اعم از چاه ها ، چشمه و سدهاست که عبارت است از یک حلقه چشمه، دو رشته قنات، 410 حلقه چاه و سه سد دوستی، کارده و طرق. وی افزود: بیش از یک چهارم آب شرب شهر مشهداز سد دوستی تامین می شود؛ بنابراین در این شرایط از مردم تقاضا داریم صرفه جویی کنند و از دستگاه های کاهنده مصرف که شرکت آب و فاضلاب توزیع می کند استفاده کنند چرا که این دستگا ه ها تا 15 درصد مصرف آب را کاهش می دهد.


وی افزود: اگر بارندگی ها به خصوص در فاصله 140 کیلومتری که بین سد دوستی و سلما وجود دارد مناسب باشد می توان به تامین آب از سد دوستی امیدوار بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته