دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1395 - 16:47

اجرای طرح عمران و توسعه در 1400 امامزاده کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح عمران و توسعه در یک هزارو 400 امامزاده سراسر کشور با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و دینی خبر داد.
کد خبر : 102910

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، با بیان اینکه توسعه و عمران و بهسازی امامزادگان یکی از مشخصه‌های قطب فرهنگی شدن امامزادگان است، افزود: امسال هزار و 400 امامزاده کشور تحت پوشش طرح جامع عمران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته‌اند.


وی با اشاره به این که به دنبال اجرایی کردن تدبیر مقام معظم رهبری برای تبدیل امامزاده‌ها به قطب فرهنگی هستیم، تصریح کرد: در این طرح اقدامات زیربنایی و عمرانی و توسعه امامزاده‌ها انجام می‌شود، با این توضیح که هزینه و اعتبارات عمرانی امامزاده‌ها دولتی نیست و از محل ظرفیت‌ها و کمک‌های مردمی خود امامزاده و مردم منطقه و خیرین در قالب طرح مودت تامین می‌شود.


حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: بر این اساس سازمان اوقاف در دو بعد رسالت و اهداف و راهبردهای مشخص اقدامات زیربنایی و عمرانی توسعه‌ای و پرداختن به ابعاد فرهنگی و راه اندازی مراکز فرهنگی را در کنار طرح جامع عمران و آبادانی امامزاده‌ها اجرا می‌کند.


شرفخانی با بیان این که طرح عمران و توسعه امامزادگان هم اکنون در حال اجراست، تصریح کرد: اگر بتوانیم امامزاده‌ها را به معنای واقعی به قطب‌های فرهنگی هر منطقه تبدیل کنیم؛ بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی بر طرف خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته