دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1394 - 08:56
بازی دوستانه ایران - سوئد امشب برگزار میشود

شام آخر کی‌روش در استکهلم؟/ جدال ستاره‌های ایران با یاران زلاتان

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز دومین دیدار دوستانه خود مقابل تیم سوئد را در حالی برگزار می‌کند که بنابر آنچه چندی قبل اعلام شد، این دیدار آخرین حضور کی روش به عنوان سرمربی پرتغالی روی نیمکت ایران خواهد بود.
کد خبر : 10277

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دوستانه خود امشب از ساعت 22:00 در ورزشگاه فرندز آره‌نا در استکهلم به مصاف تیم ملی سوئد خواهد رفت.


این بازی دوستانه در حالی برگزار می‌شود که به دلیل اظهارات کارلوس کی‌روش در آخرین روز سال 93 مبنی بر خداحافظی از جمع ملی پوشان بعد از 2 بازی تدارکاتی ممکن است دیدار با سوئد آخرین حضور مرد پرتغالی روی نیمکت ایران باشد، مردی‌ که در طول 4 سال توانست محبوبیت فراوانی را میان مردم ایران به دست بیاورد.


کی روش در دیدار قبلی مقابل شیلی با چهره‌ای مغموم که در برخی اوقات به عصبانیت نیز گرایش پیدا می‌کرد تیمش را مقابل حریف هدایت و بعد از کسب برتری مقابل این تیم نیز بر مواضع قبلی خود پافشاری کرد.


سخنان مسئولان فدراسیون فوتبال نیز بعد از اظهارات کی‌روش نه تنها هیچ رنگ و بویی از تغییر تصمیم سرمربی تیم ملی نمی‌دهد بلکه سکوت آنها در برابر پاسخ‌ پرسش‌های خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت این مربی شایعه قطعی بودن خداحافظی کی‌روش را بیش از پیش تقویت می‌کند.








شکست شیلی از ایران با دو گل که با بازی فوق العاده بازیکنان ایرانی همراه بود باعث شد تا موجی از فوتبال دوستان کشورمان با هجوم به صفحه اینستگرام روحانی رییس جمهوری، از وی بخواهند مانع از رفتن کی روش شود. مجموعه این مسائل باعث شده تا احتمال خداحافظی کی روش از تهران، کمتر شود.

اکنون با توجه به اظهارات چند روز قبل کی روش، روز آخر نشستن این مربی پرتغالی بر روی نیمکت تیم ملی ایران فرا رسیده است چون امشب ایران دومین دیدار دوستانه خود را مقابل سوئد برگزار می‌کند. این در حالی است که هواداران و میلیون‌ها ایرانی با دلخوشی اندک همچنان امیدوارند تا کی‌روش در پایان این مسابقه قید خداحافظی از تیم ملی را بزند و برای ادامه همکاری با تیم ملی بار دیگر آمادگی خود را اعلام کند.


تیم ملی فوتبال ایران امشب در حالی به مصاف سوئد خواهد رفت که ملی پوشان کشورمان با کسب برتری مقتدرانه مقابل تیم قدرتمند شیلی در نخستین بازی تدارکاتی خود، از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین شکست شیلی از ایران با دو گل که با بازی فوق العاده بازیکنان ایرانی همراه بود باعث شد تا موجی از فوتبال دوستان کشورمان با هجوم به صفحه اینستگرام روحانی رییس جمهوری، از وی بخواهند مانع از رفتن کی روش شود. مجموعه این مسائل باعث شده تا احتمال خداحافظی کی روش از تهران، کمتر شود.


در هر حال، ایران که در بازی اول خود توانست مقابل تیم پانزدهم رده بندی فیفا به برتری دست یابد در بازی امشب رقیب تیمی است که در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال تنها 2 پله با کشورمان فاصله و در مکان 45 جهان قرار دارد.


دیدار ایران مقابل سوئد هرچند دوستانه به شمار می‌رود اما اظهار نظر سرمربیان دو تیم پیش از بازی نشان داد که تنها چیزی که در نظر گرفته نمیشود، دوستانع بودن این بازی ها است به همین خاطر نوید یک بازی حساس و جذاب دیگر به هواداران داده شده است.


حضور ستاره‌ بزرگی نظیر زلاتان در تیم سوئد بر جذابیت این بازی اضافه کرده است و از سوی دیگر بازیکنان کشورمان نیز می‌‌خواهند مقابل حریف صاحب نام خود عرض اندام کنند.



امشب دو تیم در حالی در ورزشگاه فرندز‌آره‌نا به مصاف هم می‌روند که 25 هزار هوادار ایرانی از نزدیک تیمشان را مقابل بایکینگ‌های زردپوش تشویق می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته