دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مقاله دانشجوی مرکز سردرود به کنفرانس ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات مطرح شد

تاثیرات مخرب شبکه‌های اجتماعی مجازی بر روند تحصیلی دانشجویان

مقاله بهنام نصیری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سردرود در نخستین کنفرانس ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات پذیرفته و ارائه شد.
کد خبر : 102631

به گزارش خبرنگار آنا، نصیری دانشجوی مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر مرکز سردرود است که مقاله خود با عنوان «تأثیر الگوی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در دانشجویان» را به راهنمایی داود کیخسروی عضو هیأت علمی واحد اسکو در کنفرانس ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در شهر قم ارائه کرد.


تحقیقات در این مقاله نشان می دهد که بازه سنی 20 تا 30 سال با 63 درصد بیشترین تعداد استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند که بین تعداد دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنا داری وجود ندارد. پذیرش شبکه اجتماعی مجازی به عنوان روش ارتباطی بین دانشجویان قابل قبول است و شبکه اجتماعی تلگرام با عضویت 96.67 درصد محبوبترین شبکه اجتماعی مجازی در بین دانشجویان است و عضویت دانشجویان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی، با برنامه ریزی و هدفمند بوده و غالبا برای ارتباط با دوستان و سرگرمی است.


نتایج نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی مجازی دارای تاثیرات مخرب بر روند تحصیلی دانشجویان بوده و دانشگاه در عضویت دانشجویان تاثیرگذار است.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحدتبریز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب