دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1394 - 14:03

بهره‌برداری از 800 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی پیش از تابستان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از تابستان امسال حدود 800 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر : 10244

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان گفت: اهداف مهمی که باید در سال 94 پیگیری کنیم، افزایش بازده نیروگاه‌ها و کاهش تلفات برق است و همکاران شرکت توانیر و شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای متعهد شده اند تلفات برق را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.


وی افزود: در این سال برنامه‌ریزی شده بتوانیم تعدادی نیروگاه جدید مانند بهبهان، یزد دو، بخش بخار نیروگاه کهنوج و ماهشهر را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.


وی با بیان اینکه توجه وزارت نیرو در دوره جدید به توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر معطوف است، گفت: در یک سال اخیر، هزاران سامانه فتوولتاییک در بام‌های دانشگاه‌ها و مراکز عمومی کشور در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده و بیش از 900 مگاوات قرارداد هم با بخش خصوصی منعقد شده است.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: احداث نیروگاه های مقیاس کوچک (DG) هم جزو برنامه‌های اصلی صنعت برق در سال 94 است و ما با تمرکز بر این پروژه‌ها، می‌خواهیم سهم تولید برق در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر را به نحو قابل‌توجهی افزایش دهیم و فعالیت بخش خصوصی را نیز در این بخش شاهد باشیم.


وی ادامه داد: این موفقیت در سال 93 حاصل شده است که نخستین نیروگاه بادی 2.5 مگاوتی در کشور ایجاد شد و به ظرفیت 20 مگاوات به شبکه سراسری برق پیوست و این حرکت در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته