دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1395 - 09:41
در تشریح نشست غیرعلنی امروز مجلس

نعمتی: ظریف حادثه تروریستی نیس را انتقام افراد از وضع اجتماعی فرانسه توصیف کرد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: ظریف درباره حوادث تروریستی فرانسه تاکید کرد که دو اتفاق اخیر فرانسه بستر مذهبی ندارد و نوعی انتقام‌گیری از مسائل اجتماعی این کشور است.
کد خبر : 102294

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در نشست غیرعلنی مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز ظریف درباره حوادث تروریستی فرانسه و کودتای ترکیه گزارشی را ارائه کرد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ظریف در نشست امروز ظریف تاکید کرد که لایه‌های شناخته‌ شده‌‌ای در کنگره آمریکا به دنبال ایران‌هراسی و ممانعت از توسعه فضای کسب و کار در ایران است، اما دولت با اقدامات خود مانع آن‌ها شده و روند سرمایه‌گذاری در کشور روبه رشد است.


وی افزود: ظریف همچنین درباره حوادث تروریستی فرانسه گفت که دو اتفاق اخیر فرانسه بستر مذهبی ندارد بلکه از سوی افرادی است که نسل دوم و سوم مهاجران به فرانسه هستند و به نوعی انتقام‌گیری از مسائل اجتماعی این کشور بوده است، با این وجود وزارت خارجه هر نوع حادثه تروریستی از جمله حادثه فرانسه محکوم می‌کند.


نعمتی تصریح کرد: وزیر امور خارجه درباره کودتای ترکیه نیز معتقد بود که تعدادی از ارتشی‌ها در ترکیه اقدامات مربوطه را انجام دادند که این مسئله در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد و طی تماسی با وزیر خارجه ترکیه این حادثه را محکوم کرده است.


سخنگوی هیات رئیسه مجلس، گفت: همچنین وزیر خارجه تاکید کرد که مردم هستند که باید دموکراسی و مردم سالاری را محقق و تقویت کنند و کودتا از مبنا محکوم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته