دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1395 - 15:04

فرار کودتاچیان ترکیه به یونان

منابع خبری از بازداشت هشت نفر از کودتاچیان فراری از سوی پلیس یونان در خاک این کشور خبر دادند.
کد خبر : 102126

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی خبر داد که یک فروند بالگرد ترکیه، تعدادی از کودتاچیان ترکیه را به یونان منتقل کرد.


علاوه بر این، برخی منابع یونانی به دنبال انتشار خبر اعلام کردند که پلیس یونان، هشت نفر از نظامیان ترک که اقدام به کودتا کرده بودند را بازداشت کرده است.


پلیس یونان اعلام کرد: «دو نفر از افراد بازداشت شده درخواست پناهندگی داده‌اند.»


رجب طیب اردوغان و بینالی ییلدریم، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ترکیه از همان ساعات نخست وقوع کودتا در ترکیه اعلام کردند که عوامل کودتاگر بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد و به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.


در نظام حقوقی ترکیه، مجازات حبس ابد بدون تخفیف سنگین‌ترین مجازات به شمار می‌آید. دولت ترکیه با با پذیرش پروتکل شماره 13 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر در سال 2002 (1381) که متمرکز بر لغو مجازات اعدام است، این مجازات را از مجموعه حقوق کیفری خود حذف کرد.


مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که از شب گذشته بیش از 1100 نفر از مشارکت‌کنندگان در کودتا بازداشت شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که دادستان نظامی ترکیه به همراه 46 افسر ارشد ترکیه کار هدایت و فرماندهی کودتا را برعهده داشته‌اند.


بنابراین، به نظر می‌رسد که دادستان نظامی ترکیه به همراه 46 افسر ارشد این کشور به حبس ابد بدون تخفیف محکوم خواهند شد و سایر سربازان و نظامیان حاضر در کودتا نیز باید منتظر حبس‌های 6 تا 10 سال باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کودتای ترکیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته