دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس داوری در گفت‌وگو با آنا:

مسابقات یورو بهترین کلاس آموزشی برای داوران بود/ کمیته انضباطی حامی داوران باشد

محمد فنایی گفت: دپارتمان داوری و کمیته داوران در مرحله اول باید با یکدیگر هماهنگ باشند و این هماهنگی فقط مختص تهران نیست بلکه باید در همه استان‌ها این هماهنگی وجود داشته باشد.
کد خبر : 101475

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در حالی که تنها کمتر از 12 روز به شروع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها در حال مراحل برگزاری روزهای آخر اردوهای خودشان هستند اما نکته قابل توجه وضعیت داوری در لیگ شانزدهم است. نحوه قضاوت داوران لیگ برتر که در فصل گذشته با فراز و نشیب زیادی همراه بود و در نیم فصل اول باعث اعتراض اکثر تیم‌های لیگ برتری شد در این فصل زیر ذره بین جامعه فوتبالی است تا نحوه قضاوتشان به مراتب بهتر از فصل قبل باشد.


محمد فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد وضعیت داوری فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال گفت: «به اعتقاد من هر چقدر تلاش کنیم و کلاس‌های آموزشی برای داوران برگزار کنیم باز هم دلیلی نمی شود که داوران هیچ اشتباهی در مسابقات نداشته باشند، چون انسان جایز الخطاست و داوران هم احتمال دارد که خطا کنند، اما مساله‌ مهم این است که باید دنبال راهکار‌هایی باشیم که اشتباه داوران به حداقل برسد.»


وی ادامه داد: «در روزهای اخیر مسابقات جام ملت‌های اروپا برگزار شد و نحوه قضاوت داوران این مسابقات کلاس آموزشی بسیار خوبی برای داوران ما است. به نظر من داوران مسابقات یورو بهترین قضاوت‌ها را انجام دادند و کمترین اشتباه را در قضاوت‌های خودشان داشتند. به نظر من تشکیلات داوری باید داوران را موظف می‌کرد تا با دقت بیشتری بازی‌های یورو را تماشا می‌کردند تا نحوه قضاوت داوران ممتاز دنیا را می‌دیدند.»


کارشناس داوری فوتبال در رابطه با برنامه های دپارتمان داوری و کمیته داوران برای بهبود وضعیت داوران در لیگ شانزدهم بیان کرد: «دپارتمان داوری و کمیته داوران در مرحله اول باید با یکدیگر هماهنگ باشند و این هماهنگی فقط مختص تهران نیست بلکه باید در همه استان‌ها این هماهنگی وجود داشته باشد. در فصل گذشته اختلافات زیادی بین این دو نهاد وجود داشت و این اختلافات باعث استرس و فشار در بین داوران می‌شد. به عنوان مثال دپارتمان داوری یک داور را برای یک بازی انتخاب می‌کرد اما کمیته داوران آن انتخاب را لغو می‌کرد و این اختلافات باعث می‌شد تا وضعیت داوران دچار تزلزل شود.»


فنایی در خصوص وظیفه کمیته انضباطی برای حمایت از جامعه داوری گفت: «کمیته انضباطی باید با متخلفین به صورت جدی برخورد کند ولی متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم که تیم‌های بزرگ تخلفات زیادی را مرتکب می شدند اما کمیته انضباطی یا کمیته استیناف آنها را می‌بخشید و این بخشش باعث می شد تا داوران احساس کنند که هیچ حامی ندارند و در تقابل با باشگاه‌ها و سرمربیان تیم ‌ها، کمیته انضباطی حق را به طرف مقابل می‌دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته