گامی نو در مسیر شفافیت، پاسخگویی و ارتقای کیفیت خدمات دانشگاهی

گامی نو در مسیر شفافیت، پاسخگویی و ارتقای کیفیت خدمات دانشگاهی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان و مسئولان واحد‌های این دانشگاه خبر داد.

کامبیز نرماشیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنااز راه‌اندازی سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان و مسئولان واحد‌های این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در راستای سیاست‌های مدیریت مشارکتی، تکریم ارباب‌رجوع و بهبود مستمر کیفیت خدمات این دانشگاه سامانه‌ای نوآورانه برای ارزیابی عملکرد کارکنان و مسئولان دانشگاهی از طریق کد‌های QR راه‌اندازی کرده تا فرایند دریافت بازخورد و ارتقای کیفیت خدمات به شکل سریع، دقیق و کارآمد انجام شود.

وی افزود: این سامانه در همه واحد‌ها و مراکز دانشگاهی استان فعال می‌شود و به دانشجویان، و مراجعان این امکان را می‌دهد تا از طریق اسکن کد‌های QR نصب‌شده در بخش‌های مختلف، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و میزان رضایت خود را نسبت به کیفیت پاسخ‌گویی، نحوه‌ی انجام امور و رفتار حرفه‌ای کارکنان ثبت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بازخورد‌های دریافتی به‌صورت مستمر در کمیته‌ی ارزیابی عملکرد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و نتایج آن در قالب گزارش‌های دوره‌ای به ستاد استان ارائه می‌شود تا تصمیمات اصلاحی مبتنی بر داده و واقعیات میدانی اتخاذ شود. هدف این فرایند ایجاد چرخه‌ای پویا از بازخورد، ارزیابی، بهبود است که به افزایش شفافیت اداری و رضایتمندی مخاطبان می‌انجامد.

این مسئول دانشگاهی گفت: با استفاده از این سامانه، دانشجویان و ارباب‌رجوع می‌توانند با اسکن QR Code‌های نصب‌شده در بخش‌های مختلف دانشگاه، نظرات و ارزیابی‌های خود را در باره نحوه‌ی ارائه خدمات ثبت کنند.

نرماشیری اضاقه کرد: در گام‌های بعدی، قرار است با راه‌اندازی داشبورد نظارت بر کیفیت خدمات، شاخص‌های اندازه‌گیری رضایت دانشجویان به تفکیک واحد‌های دانشگاهی به‌صورت برخط ارزیابی کرد تا امکان هم‌افزایی مدیریتی و مقایسه‌ی عملکرد واحد‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از همراهی جامعه‌ دانشگاهی و مراجعان از همه دانشجویان دعوت می‌کند با مشارکت در این طرح و ثبت دقیق نظرات خود در مسیر کارآمدسازی سازوکار خدمت‌رسانی دانشگاه و توسعه‌ی فرهنگ پاسخ‌گویی و اعتماد نهادی سهیم باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا