انبوه برنامههای تابستانی بدون توجه به محتوای غنی هیچ نتیجهای ندارد
به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از فارس، علیرضا کمرئی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در افتتاحیه اردوی یک روزه ویژه دانشآموزان از باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: هدف برگزاری اردوها و فعالیتهای تابستانی غنیسازی اوقات فراغت و اعتلای شخصیت دانشآموزان است.
وی ادامه داد: نظام آموزشی رسمی باید در کار آموزشی خود تجدید نظر کند و در راه تربیت دانشآموزان، نهادهای مختلفی تأثیرگذار هستند اما واقعیت این است که امروز مشخص شده است خانواده، محیط مدرسه را مطلوب میداند.
کمرئی با بیان اینکه نظام آموزشی هشدار میدهد که قادر نیست همه این بار را به دوش بکشد، گفت: این برداشت غلط که خانواده، دانشآموز را به کل مدرسه بسپرد، منسوخ است و باید انتظارات جامعه را از آموزش و پرورش به سمت تعدیل کردن ببریم.
وی تصریح کرد: معلمان باید در توسعه حرفهای خود گام بردارند و وقتی در فرصتهایی مثل اوقات فراغت دانشآموزان قرار میگیریم باید تلاشهای خود را هدفمند کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اضافه کرد: اوقات فراغت تابستان در 8 هفته است که دانشآموزان در اختیار ما هستند که اهداف آن ناظر به غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان است اما اگر بدون توجه به کیفیت برنامهها، به آن بپردازیم شاهد اتلاف امکانات خواهیم بود.
کمرئی با بیان اینکه آنچه نیاز است در برنامههای تابستانی به آن بپردازیم تلاش برای کیفیت بخشی به برنامههاست، خاطرنشان کرد: حجم انبوه برنامهها بدون محتوای غنی و کیفیت منجر به هیچ نتیجهای نخواهد شد.
وی بیان کرد:در فعالیتهای تابستانی باید تمرکز در ابعاد و رشد شخصیتی دانشآموزان شود تا اثر آن را بعد از 8 هفته از برنامهها دیده و آن را اندازه گیری کنیم.
کمرئی با بیان اینکه در ابعاد ظاهری نوع پوش دانشآموز در مدرسه مورد تمرکز و توجه است، گفت: این ابعاد بیرونی است اما در ابعاد درونی دانشآموز، نگرش، اعتقاد، باورها و تمایلات دانشآموزان اهمیت فراوانی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه 200 هزار دانشآموز در برنامههای غنیسازی اوقات فراغت در شهرستانهای استان تهران شرکت میکنند، خاطرنشان کرد: 100 هزار دانشآموز نیز برای اردوهای یک روزه هدفگذاری شدهاند.
انتهای پیام/