دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1395 - 17:30

عروسک فروشی که غریب ماند و مظلومانه رفت/ دنیای پر درد یک ورزشکار هنرمند تمام شد

این اولین باری نیست که یک پیشکسوت ورزشی در سکوت و بی توجهی مسئولان و البته با کوله باری از مشکلات از دنیا رخت می بندد و به دیدار باقی می شتابد. ایرخ خدوی نام آشنایی برای اهالی بسکتبال و البته سینما بود.
کد خبر : 100475

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،بازیگر برنامه طنز «ساعت‌خوش» که یکی از محبوترین برنامه های تلویزیونی دهه 70 بود و البته ورزشکار توانایی که به دلیل عارضه ای جسمی از صحنه قهرمانی دور شود و هیچ کس هم یادی از او نکرد دیشب دار فانی را وداع گفت.


ایرج خدری در اواخر دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۷۰ در تیم‌های ملی رده‌های مختلف بسکتبال ایران توپ زده و از اوایل دهه ۷۰ پایش به سینما و تلویزیون هم باز شد. او در یک بازی در لیگ بسکتبال دچار ضایعه نخاعی شد و اسفناک تر اینکه تشخیص نادرست پزشک فدراسیون او را برای همیشه معلول کرد.


از آن روزها سال‌های زیادی می‌گذرد و کسی پا گنده بسکتبال ایران را دیگر یاد نکرد. مردی که 8 سال در خدمت تیم ملی بود و بارها جلوی دوربین کارگردان های صدا و سیما رفت اما اواخر عمرش حال خوشی نداشت.


مرد غول پیکر بسکتبال ایران در میدان امام حسین تهران بساط دستفروشی راه انداخت تا مایحتاج خودش و دو فرزندش را تامین کند. البته قصه تلخ خدری به همین جا ختم نشد بعد از اینکه اهالی ورزش و هنر این قهرمان را فراموش کردند و خودش هم معلول شد و دیگر کاری از دستش بر نمی آمد بیماری ام اس هم به سراغ همسرش آمد و تا پازل تلخی های زندگی یک هنرمند ورزشی تکمیل تر شود.


ایرج خدری درگذشت. تیتری ساده و کوتاه اما دنیایی پر از درد است. حالا همسر بیمارش و دو فرزندش نمی دانند بدون او چگونه روزگار بگذرانند. مشکلات زندگی سرانجام خدری را از پای در آورد و او برای همیشه رفت. پزشکان هم علت مرگ او را از بین رفتن قوای کامل جسمی اش می دانند.


حالا که عروسک فروش تنهای تهران از میان ما رفت همه مسئولان ورزشی در مراسم تشییع جنازه اش حضور پیدا می کنند و از خوبی هایش می گویند. از مردی که سختی‌های روزگار جانش را گرفت و همین مسئولان در این سال ها خبری از او نگرفتند. البته بعد از خبر مرگ خدری صندوق حمایت از پیشکسوتان اعلام کرد خانواده او را حمایت می کنند به قول معروف نوش دارو پس از مرگ سهراب.



انتهای پیام/

برچسب ها: بسکتبال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته