در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

ضرورت هم‌افزایی همه ارکان تربیت برای تحول بنیادین

ضرورت هم‌افزایی همه ارکان تربیت برای تحول بنیادین
مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر اهمیت سند مدرسه تراز در تحقق اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهم‌ترین مانع اجرای نظام ارزیابی و تضمین کیفیت را عدم هم‌افزایی و همکاری تمام ارکان تربیتی دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی تدریجی، شناسایی توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های محلی برای پیشبرد این تحول تأکید کرد.

یوسف نوری، مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا به بررسی موضوع اجرای نظام ارزیابی و تضمین کیفیت در مدارس تراز و چالش‌های موجود پرداخت.

وی با اشاره به سند مدرسه تراز و نقش آن در حرکت به سوی تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: این الگو با استفاده از تجارب گذشته مانند طرح تدبیر و طرح تعالیم، بازنگری شده و شاخص‌هایی تعیین کرده است که راهگشای جهش کیفی در مدارس ما خواهد بود.

نوری بر لزوم هم‌افزایی همه ارکان تربیت از جمله حکومت، رسانه‌ها، خانواده‌ها و نهاد‌های غیر دولتی تأکید کرد و افزود: برای تضمین کیفیت و تحقق اهداف سند تحول بنیادین، باید تمامی این ارکان گرد هم آیند و به تقویت مدرسه کمک کنند.

وی همچنین به اهمیت توجه ویژه به معلمان و فراهم کردن فضا‌های آموزشی مناسب اشاره کرد و گفت: معلمان باید به خوبی حمایت شوند تا بتوانند دانش‌آموزان را به سطح مورد انتظار در سند تحول بنیادین برسانند.

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، اجرای این برنامه را فرآیندی تدریجی دانست و تأکید کرد: این کار نیازمند صبر، حوصله، ساختارشکنی و زمان‌بندی دقیق است تا بر اساس توانمندی‌های واقعی معلمان و ظرفیت‌های محلی هر مدرسه پیش رود.

نوری در پایان گفت: با شناخت دقیق توانایی‌ها و بهره‌گیری از نیرو‌های محلی، می‌توان تحول عمیقی در هر مدرسه و حتی برای هر دانش‌آموز رقم زد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا