دو سال بعد از طوفان الاقصی مدیران موزههای صهیونی در انزوای کامل هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به نقل از د آرت نیوزپیپر، دو سال بعد از شروع نسل کشی رژیم صهیونی در غزه، مدیران موزههای اسرائیل از شرایط دشواری که در به سر میبرند، صحبت کردهاند. ن
سل کشی رژیم صهیونی در غزه موجب شد که بسیاری از همکاریهای بین المللی با این رژیم قطع یا به تأخیر بیفتد و همچنین باعث «خاموشی مرگبار» در دنیای هنر این رژیم شد.
تانیه کوئن-اوزیئلی، مدیر موزه تل آویو، که از سال ۲۰۱۹ مسئولیت این موزه را بر عهده دارد، میگوید که اکثر همکاریهای بینالمللی موزه به دلیل شرایط سیاسی و جنگی متوقف شده است.
موزه تل آویو که سابقه مثبتی در فعالیتهای سیاسی دارد، پس از حملات رژیم صهیونی نیز به دنبال به تصویر کشیدن درد و رنجها و حمایت از هنرمندان عرب بوده است.
موزه شهر تل آویو-یافو نیز پس از شروع نسل کشی اسرائیل به سرعت تمرکز خود را به مستندسازی وضعیت جنگی شهر و حمایت از هنرمندان آسیب فلسطینی دیده تغییر داد.
میخال باهاراو اوزدرد، مدیر این موزه، گفت: کار کردن در سایه بحران ملی به معنای تعادل بین تاب آوری و اندوه است.
وی افزود که موزهها در چنین شرایطی نقش حیاتی در حفظ زندگی فرهنگی ایفا میکنند. این موزه نیز از زمان حملات هیچ حمایت مستقیم بین المللی دریافت نکرده است.
در کتابخانه ملی اسرائیل در اورشلیم، بعد از عملیات طوفان الاقصی، آثار ارزشمند مانند دستنوشتهها و کتابهای نادر به داخل گاوصندوقهای امن منتقل شدند.
موزه اسرائیل که بزرگترین موزه رژیم صهیونی است، به دلیل جنگ و بحرانها با مشکلاتی در همکاریهای بینالمللی روبهرو شده است.
سوزان لاندو، مدیر جدید موزه اسرائیل، به «مکالمات خاموش» در دنیای هنر اشاره میکند و میگوید که موزهها در شرایط جنگی به شدت از دنیای خارج منزوی شدهاند.
او اظهار میکند که پس از جنگ، بازگشت به همکاریهای بین المللی شاید ممکن شود، اما در حال حاضر، موزهها باید تمرکز خود را به منابع داخلی خود معطوف کنند.
در نهایت، کوئن-اوزیئلی از نگرانیهای داخل سرزمینهای اشغالی در رابطه با نفرت جهانی از صهیونیستها در دنیای هنر دارد، صحبت کرد و گفت که دشمنی از اسرائیل به راحتی با یهودی ستیزی اشتباه گرفته میشود، در حالی که بسیاری از یهودیها با جنایتهای صهیونیستها مخالفاند.
انتهای پیام/


