دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1395 - 16:40

آغاز انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه نهم از امروز

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از آغاز انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم خبر داد.
کد خبر : 100159

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از صدا و سیما، علی زرافشان اظهار کرد: دانش آموزان پایه نهم از امروز (شنبه) به مدت دو هفته رشته تحصیلی خود را انتخاب و برای نام نویسی به دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها مراجعه کنند.


وی افزود: دانش آموزان در فرآیند انتخاب رشته در 4 زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند.


زرافشان تاکید کرد: دانش آموزان در شاخه نظری حق انتخاب 4 رشته ریاضی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی را خواهند داشت و در شاخه فنی و حرفه ای در 40 رشته و در شاخه کاردانش در 150 رشته می توانند ادامه تحصیل دهند.


وی گفت: انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان بر اساس 6 عامل خواست و انتخاب خود دانش آموز، دیدگاه والدین، عملکرد تحصیلی، آزمون‌های استعداد سنجی و دیدگاه معلمان و مشاوران مدرسه انجام می‌شود و در مجموع به هر دانش آموز از 10 تا 100 امتیاز تعلق می‌گیرد که دانش آموزان بر اساس امتیازی که کسب می‌کنند رشته تحصیلی خود را انتخاب خواهند کرد.


زرافشان اظهار کرد: دانش آموزان پایه نهم همراه با والدین خود در مدرسه حضور می‌یابند تا پس از دریافت مشاور و راهنمایی یک ساعته از سوی مشاور مدرسه و دریافت خدمات تخصصی، رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند.


وی افزود: هر دانش آموز به طور میانگین 8 تا 10 انتخاب دارد و لازم است برای قطعی کردن انتخاب آخر بررسی عمیق‌تر در محیط مدرسه انجام دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته