دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خبرداد

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان دارای تولید انبوه و فروش در هرمزگان به 8 شرکت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس از فروش و تولید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 100068

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهدی باقری در دیدار رئیس پارک علم و فن استان هرمزگان گفت: «با تلاش استادان و دانشجویان نخبه که در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند، از مجموعه 14 شرکت مستقر، 8 شرکت محصولات خود را به تولید انبوه رسانده و به بازار عرضه می‌کنند.»


باقری، نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در تولیدات فناورانه و پژوهشی بسیار مهم و کارآمد عنوان کرد و گفت: «نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری بر محور اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان است.»


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، ترسیم چشم انداز این دانشگاه را، تربیت نخبگان کارآفرین محور، تولید محصولات فناورانه و تولید ثروت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و اظهار کرد: «شهریه در توسعه آینده این دانشگاه نقش مهمی نخواهد داشت.»


وی تاکید کرد: «همکاری با پارک علم و فناوری یک نتیجه برد- برد برای دو طرف خواهد داشت که این مستلزم برنامه ریزی و رعایت برخی موارد در همکاری تنگاتنگ و دوجانبه خلاصه می‌شود.»


باقری ابراز امیدواری کرد که دانشگاه‌ها بتوانند به جایگاه واقعی خود که‌‌ همان تولید علم و ثروت از یافته‌ها و تولیدات دانش بنیان است، دست یابند.


رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان نیز با ابراز خشنودی از حضور در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری در زمینه پیشرفت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد.


علی فتی، حضور دانشگاه آزاد اسلامی را یک نقطه قوت با پتانسیل بالا عنوان کرد که می‌تواند پارک علم و فناوری را به توسعه همه جانبه نزدیک کند.


در این جلسه مقرر شد تا استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در پارک علم و فناوری فعالیت‌های دانش‌بنیان دارند در مرکز رشد واحدهای فن آور و شرکت‌های دانش بنیان واحد بندرعباس مسقر شده و بتوانند از کمک‌های مالی این پارک بهره‌مند شده و از تخفیفات گمرکی و معافیت مالیاتی نیز برخوردار یاشند.


جلسه رسمی توافقات این دیدار در راستای حصول و رسیدن به نتایج نهایی و مصوبات آن، ماه آینده در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته