دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1395 - 10:40
در گفت‌وگو با آنا؛

سهراب مرادی: لازم بود پیش از المپیک رکورد جهان را بشکنم/ در ریو دوباره رکوردشکنی می‌کنم

وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم تیم ملی گفت: در مدت باقی مانده تا المپیک به رکوردشکنی نیاز داشتم تا نقاط ضعفم را برای رقابت‌های اصلی شناسایی کنم.
کد خبر : 99977

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، آخرین رکوردگیری پولادمردان ایران برای المپیک ریو در کلاچای با اتفاقات تلخ و شیرین همراه بود.‌ درخشش سهراب مرادی در حرکت دو ضرب نقطه مثبت و امیدبخش رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری بود. سهراب توانست در دو ضرب وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را بالای سر برد و یک کیلوگرم رکورد دنیا را ارتقا داد. مرادی رکورد دو ضرب و مجموع ایران را که در اختیار کورش باقری با ۲۲۲ کیلوگرم در دوضرب و ۴۰۷ کیلوگرم در مجموع بود، در دوضرب ۱۲ کیلوگرم و ۷ کیلوگرم در مجموع، از آن خود کرد. البته او در یکضرب نتوانست وزنه مورد نظر را مهار کند و با همان ۱۸۰ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد. اگرچه شکستن رکورد توسط سهراب مرادی یک اتفاق شیرین برای تیم ملی وزنه برداری بود اما مصدومیت حاد علی هاشمی کام این شیرینی را تا حدودی تلخ کرد.


سهراب مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شکستن رکورد جهان در رکوردگیری تیم وزنه‌برداری در اردوی گیلان گفت: «خوشحالم که توانستم در آخرین رکوردگیری تیم ملی نتیجه قابل قبولی به دست بیاورم. من مدت‌هاست که تمرینات سخت و فشرده‌ای را انجام می‌دهم و برای رسیدن به کسب سهمیه المپیک هم شرایط سخت را متحمل شدم اما خوشحالم که نتیجه زحماتم را دیدم.»


وی ادامه داد: «با توجه به اینکه من باید به کلمبیا می‌رفتم و در آنجا سهمیه المپیک را به دست می‌آوردم نسبت به سایر ملی‌پوشان عقب‌تر بودم اما در این دو سه هفته پایانی که کنار آنها بودم توانستم خودم را به شرایط ایده‌آل برسانم و بهترین نتیجه را به دست بیاورم.»


مرادی در پاسخ به اینکه لازم بود در آستانه المپیک رکوردشکنی کند، اظهار کرد: «رکوردشکنی من در اردوی تیم با تصمیم همه انجام شد. من در کلمبیا و جام فجر هم می‌توانستم رکوردشکنی کنم اما در این رقابت‌ها صلاح دیدیم این کار را انجام ندهیم. به‌هر حال تا المپیک زمان کمی باقی مانده و من باید حضورم را در این رقابت‌ها رسمی‌تر اعلام می‌کردم به همین دلیل تصمیم گرفتم که رکورد بزنم. به هر حال المپیک میدان سخت مبارزه است و جایی برای کسب تجربه نیست. من باید این وزنه‌ها را می‌زدم تا نقاط ضعفم را شناسایی می‌کردم.»


وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان در پاسخ به اینکه این رکوردشکنی در این مقطع لازم بود، عنوان کرد: «‌امسال، سال المپیک است و اگر در این مدت رکوردشکنی نکنیم دیگر وقتی برای این کار نداریم. رقبای من کار خودشان را می‌کنند و من هم وزنه‌های خودم را می‌زنم. در حال حاضر همه به دنبال رسیدن به شرایط ایده‌آل هستند و فکر نمی کنم رکوردشکنی من حساسیتی برای رقبایم ایجاد کند. من قبل از المپیک رکورد جهان را زدم و تمام هدفم این است که این کار را در المپیک تکرار کنم و دوباره رکورد جهان را بشکنم.»


مرادی در واکنش به اینکه هم‌اکنون با این رکوردشکنی یکی از امیدهای اول تیم در المپیک است، بیان کرد: «المپیک گذشته برای من تجربه تلخی بود که از آن درس عبرت گرفتم. خدا را شکر هم‌اکنون شرایط خوبی دارم و در این مدت باقی‌مانده تا المپیک ریو هم تلاش می‌کنم به شرایط ایده آل برسم. هدف اصلی من این است که در برزیل به مدال خوش‌رنگ طلا برسم و بعد از آن رکوردشکنی کنم. امیدوارم شرایطی برای من پیش بیاید که در برزیل رکوردی بهتر از اردوی گیلان ثبت کنم.»


وزنه‌بردار المپیکی در‌باره اینکه گفته می‌شود عملکرد ضعیف وزنه‌برداران به دلیل شرایط بد سالن بوده است، گفت: «بله درست است. سالن تمرین وضعیت خوبی نداشت به طوری که سقف آن کوتاه بود و وسایل خنک‌کننده هم به خوبی کار نمی‌کرد. فکر می‌کنم این موضوع بر روند کاری وزنه‌برداران دیگر تاثیر گذاشت اما خدا را شکر شرایط برای من خوب پیش رفت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته