دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1395 - 10:06

هزاران بحرینی شعار برکناری شاه این کشور را سردادند

هزاران بحرینی با برگزاری تظاهرات گسترده شعار برکناری شاه این کشور را سردادند و اقدامات طایفه‌گرایانه را محکوم کردند.
کد خبر : 99960

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، هزاران بحرینی روز گذشته (جمعه) با شرکت گسترده در تظاهراتی با عنوان «جمعه الفداء» خواستار پایان حکومت آل‌خلیفه در این کشور شدند و اقدامات طایفه‌گرایانه علیه اکثریت جمعیت این کشور یعنی شیعیان را محکوم کردند.


طبق گزارش پایگاه خبری مرآه البحرین، تظاهرات‌کنندگان تصاویر مربوط به شیخ عیسی احمد قاسم، رهبر شیعیان این کشور را که ماه گذشته سلب تابعیت شده بود، برافراشتند.


بنا به گزارش مذکور، این تظاهرات در شهر‌های مختلف بحرین انجام شد و تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی از حمد بن عیسی، شاه این کشور خواستند از حکومت کنار برود و وی را مسئول نقض حقوق بشر و سختگیری‌های اخیر نسبت به شیعیان در برگزاری مراسم‌های دینی‌شان اعلام کردند.


دولت بحرین برگزاری نماز در بزرگترین مسجد شیعیان در منطقه الدراز واقع در غرب این کشور را ممنوع کردند و شیعیان در اعتراض به این اقدام چهار هفته است که نماز جمعه را تحریم کرده‌اند.


تظاهرات‌کنندگان همچنین در اعتراض به لغو تابعیت شیخ قاسم، تصاویر شاه بحرین را که بر روی آن نوشته شده بود «اشغالگران مزاحم بروند و ساکنان اصیل بمانند» را برافراشتند و خواستار رفتن وی شدند؛ آن‌ها با این اقدام به اشغال بحرین به‌وسیله خاندان آل‌خلیفه در 200 سال پیش اشاره کنند.


این در حالی است که تحصن در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم هنوز ادامه دارد و تحصن‌کنندگان تاکید کرده‌اند مکان مذکور را ترک نخواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته