دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب از باغ‌های تهران حفاظت شود

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه نوروز آغاز حیات دوباره طبیعت است، گفت: تهران چند دهه قبل شهر باغ ها بوده و انبوه باغات و درختان سر به فلک کشیده آن هر جهانگردی را به حیرت می‌انداخت.
کد خبر : 9995

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدحقانی با اشاره طراوت تهران در روزهای نوروز افزود: البته این تازگی و طراوت در گذشته‌ای نه چندان دور بسیار متفاوت‌تر از امروز بود.


رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تهران تا چند دهه پیش چنارستان بود، اظهار کرد: درختانی در تهران می‌روییدند که باعث حیرت جهانگردان می‌شدند و جهانگرد معروفی همچون دلاواله تهران را شهر چنار نامید، در صورتی که امروز از چنارهای تناور و تنومند تهران تعداد زیادی باقی نمانده است.


حقانی با بیان اینکه از کاشت درختان چنار در حاشیه خیابان حضرت ولیعصر(ع) به عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه هفت دهه می‌گذرد، تصریح کرد: علاوه بر این خیابان، چنارها محله کن عمر بسیار بیشتری از چنارهای خیابان ولیعصر(ع) دارند و اساسا چنارهای این خیابان از نهال‌های محله کن تامین می‌شدند.


رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران محیط زیست خاطر نشان کرد: معظم له حجت را بر تمام مسئولان تمام کردند و نباید فراموش کنیم، هر گونه تصمیم گیری در مورد تهران با حفظ باغات و حفاظت از فضای سبز این شهر گره خورده، چرا که از دیر باز هویت تهران با طبیعت آمیخته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته