دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1395 - 19:09

دستور وزیر بهداشت برای بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی

در حالی که هنوز پیکر عباس کیارستمی، به خاک سپرده نشده، وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به رئیس کل سازمان نظام پزشکی دستور داد پرونده درمانی این کارگردان مشهور ایرانی در فرانسه و ایران به طور سریع و شفاف بررسی شود تا در صورت بروز قصور احتمالی، شخص یا اشخاص مذکور به دستگاه قضایی معرفی شوند.
کد خبر : 99906

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت بهداشت، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی طی نامه‌ای از رئیس کل سازمان نظام پزشکی خواست تا با توجه به درخواست خانواده مرحوم کیارستمی و جامعه هنری کشور، پرونده پزشکی این کارگردان ارجمند و نامی، در تهران و پاریس با دقت، سرعت و شفافیت بررسی و گزارش آن به وی ارائه گردد.


در این نامه آمده است: جناب آقای دکتر زالی، رییس کل محترم سازمان نظام پزشکی؛ درگذشت هنرمند گرانقدر مرحوم عباس کیارستمی نه تنها جامعه هنری که مردم شریف و هنر دوست ایران را داغدار کرد. نظر به وظایف قانونی آن سازمان و درخواست خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور، لازم است پرونده پزشکی این کارگردان ارجمند و نامی، در تهران و پاریس با دقت، سرعت و شفافیت بررسی و گزارش کاملی به اینجانب ارائه شود. همچنین پس از انجام بررسی ‌های کار‌شناسی، ضروری است افکار عمومی را در جریان امور قرار دهید و اگر شخص یا اشخاصی قصوری در انجام وظایف داشته ‌اند، به مراجع قضایی معرفی شوند.
هاشمی در این نامه یادآور شده که معاون درمان و بازرسی وزارتخانه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در تمام مراحل، همراهی و همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته