«نسل زد و میلِنیال» معمار سبک زندگی اشتراکی در اقتصاد

«نسل زد و میلِنیال» معمار سبک زندگی اشتراکی در اقتصاد
در دنیایی که هرچیزی از موسیقی و فیلم گرفته تا خودرو، ورزش و حتی پزشکی به صورت «اشتراکی» در دسترس است، نسل‌های زد و میلِنیال (متولدین ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۲) نه‌تنها بیشترین مصرف‌کنندگان، بلکه طراحان جدید این اقتصاد هستند. این نسل جوان بیشترین نفوذ را در بازار اشتراک‌ها دارد و با میانگین بیش از ۸ خدمت اشتراکی در دست، سبک زندگی دیجیتال خود را شکل می‌دهد. این گروه، اشتراک‌ها را نه تنها ابزاری برای مصرف، بلکه راهی برای دسترسی به تجربیات جدید، رفاه و نشان دادن موفقیت شخصی می‌بیند. کسب‌وکار‌های دیجیتال نیز از سبک زندگی این نسل الهام می‌گیرند و ایده‌های تازه‌ای برای محصولات و خدمات خود می‌سازند.

نظرسنجی مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌ها توسط (Minna Technologies)، با همکاری (FT Strategies) و انجام‌شده توسط (Savanta)، تغییرات اخیر در رفتار مصرف‌کنندگان را بررسی کرده و بینش‌های جالبی درباره الگو‌های استفاده، عادات هزینه‌کرد و مدیریت اشتراک‌ها ارائه می‌دهد.

رشد فرهنگ اشتراک‌ها

اقتصاد اشتراک نشان‌دهنده الگو‌های استفاده بالاتر در میان نسل Z و هزاره‌ها (Millennials) است، به طوری که ۷۰درصد از افراد ۱۸ تا ۴۴ سال از خدمات اشتراکی استفاده می‌کنند. این میزان در مقایسه با ۶۳درصد برای افراد ۴۵ تا ۶۴ سال و ۵۵درصد برای افراد ۶۵ سال به بالا قابل توجه است. همچنین، مصرف‌کنندگان جوان‌تر به خدمات بیشتری اشتراک دارند، به‌طور متوسط ۸.۴ اشتراک برای گروه ۱۸ تا ۴۴ سال، در حالی که این عدد برای گروه ۶۵ سال به بالا ۷.۹ اشتراک است.

 

نسل جوان اشتراک‌ها را می‌بلعد؛ وقتی خدمات، سبک زندگی می‌شوند

 

نسبت بیشتری از مصرف‌کنندگان زیر ۳۵ سال در سال گذشته هزینه اشتراک خود را افزایش داده‌اند، در حالی که این نسبت برای افراد ۳۵ سال به بالا کمتر است (۴۲درصد در مقابل ۳۵درصد). برعکس، نیمی از مصرف‌کنندگان مسن‌تر (۴۷درصد) ترجیح می‌دهند هزینه‌های قبلی خود را حفظ کنند (در مقابل ۳۸درصد از افراد زیر ۳۵ سال).

این روند افزایش هزینه در نسل‌های جوان‌تر، ناشی از دیجیتالی شدن خدمات است که نیاز‌های مختلف را پوشش می‌دهد، تعهدات مالی بیشتری ایجاد می‌کند و بر ضرورت مدیریت مؤثر اشتراک‌ها تأکید دارد.

جالب است بدانید در حالی که نسل جوان‌تر استفاده بیشتری دارد، آنها احتمالاً هزینه اشتراک‌های خود را با خانواده، دوستان یا کارفرما تقسیم می‌کنند. کمی کمتر از نیمی (۴۶درصد) از افراد ۱۸ تا ۲۴ سال و دو سوم (۶۵درصد) از افراد ۲۵ تا ۳۴ سال به‌طور کامل هزینه اشتراک خود را می‌پردازند، در حالی که اکثریت قابل توجه (۸۰درصد) از مصرف‌کنندگان ۳۵ سال به بالا خودشان هزینه اشتراک را می‌پردازند.

هدایت در مسیر پیچیده اشتراک‌ها

به‌طور متوسط، مصرف‌کننده آمریکایی از ۸.۲ اشتراک استفاده می‌کند و نیمی از آنها (۵۳درصد) آنها را از طریق اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف مدیریت می‌کنند، که مدیریت اشتراک‌ها را پیچیده و زمان‌بر می‌کند. این پیچیدگی باعث شده علاقه زیادی به اپلیکیشن‌هایی که این خدمات را یکپارچه می‌کنند ایجاد شود، به طوری که ۷۳درصد از مصرف‌کنندگان به آن علاقه نشان داده‌اند. در میان جوانان ۱۸ تا ۴۴ سال، این علاقه حتی بیشتر است (۸۰درصد) در مقابل ۵۴درصد از افراد ۶۵ سال به بالا.

به‌طور قابل توجه، جوانان، به ویژه گروه ۱۸ تا ۲۴ سال، حاضر هستند حتی برای دسترسی به یک ابزار مدیریت اشتراک یکپارچه، بانک خود را تغییر دهند. کمی کمتر از نیمی (۴۵درصد) از مصرف‌کنندگان ۱۸ تا ۴۴ سال این کار را مدنظر دارند، در حالی که این میزان برای افراد ۴۵ تا ۶۴ سال ۲۰درصد و برای افراد ۶۵ سال به بالا تنها ۹درصد است.

 

نسل جوان اشتراک‌ها را می‌بلعد؛ وقتی خدمات، سبک زندگی می‌شوند

 

اشتراک‌ها، یک انتخاب سبک زندگی

برای بسیاری، اشتراک‌ها تنها خدمات نیستند، بلکه دریچه‌ای به سبک زندگی مطلوب محسوب می‌شوند. نزدیک به نیمی از مصرف‌کنندگان (۴۷درصد) معتقدند که اشتراک‌ها دسترسی به محصولات، خدمات و سبک زندگی‌ای را فراهم می‌کنند که در غیر این صورت قادر به دست‌یابی به آن نبودند. همچنین، ۴۲درصد از مصرف‌کنندگان، انتخاب‌های اشتراکی خود را نشان‌دهنده موفقیت می‌دانند.

موفقیت در اقتصاد اشتراک

نسل Z و هزاره‌ها، مخاطبان دیجیتالی و جذابی برای کسب‌وکار‌های اشتراکی هستند. آنها فعالانه به دنبال خدماتی می‌گردند که با سلیقه و سبک زندگی در حال تغییر آنها هماهنگ باشد و بر راحتی و دسترسی آسان تأکید دارند.

با این حال، کسب‌وکار‌ها باید استراتژی‌های خود را برای جذب هر دو گروه جوان و مسن‌تر تنظیم کنند تا ارزش طول عمر مشتری را افزایش داده و موفقیت بلندمدت در بازار رقابتی اشتراک را تضمین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا