خلاقیت آسیایی در کانون توجه؛ نتفلیکس به معرفی استعدادهای محلی می‌پردازد

خلاقیت آسیایی در کانون توجه؛ نتفلیکس به معرفی استعدادهای محلی می‌پردازد
نتفلیکس برنامه «آسیای خلاق» خود را گسترش داد و ابتکارات جدیدی را در منطقه آسیا-پاسفیک معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، نتفلیکس در کنفرانس «آسیای خلاق» خود که در جشنواره بین المللی فیلم بوسان برگزار شد، از ابتکارات توسعه خلاقانه برای منطقه آسیا-پاسفیک رونمایی کرد. مدیران این شرکت بر تعهد نتفلیکس به پرورش استعداد‌های محلی و بهبود استاندارد‌های تولید تأکید کردند.

کارن پارک، مدیر برنامه‌های جشنواره بوسان، در این کنفرانس بر تغییرات در صنعت سینمای آسیا تأکید کرد. او گفت: «خلاقیت آسیایی همیشه وجود داشته است، فقط دیده نمی‌شد.» او افزود: «اکنون، به لطف پلتفرم‌های جهانی و تغییر نگرش ها، این مسئله در حال تغییر است. جشنواره بین المللی فیلم بوسان به یک صحنه عظیم برای معرفی سینمای آسیای به جهان تبدیل شده است.»

پارک از همکاری نتفلیکس با تمام کشور‌های جهان برای شکستن موانع فرهنگی تمجید کرد و گفت، «حالا که همه در حال تماشای «بازی مرکب» هستند، دیگر زیرنویس‌ها ترسناک نیستند.» او افزود که این تغییر نشان دهنده مصرف صرف نیست: «مردم شروع به دیدن داستا ن‌های آسیایی به عنوان داستان‌های پیچیده، احساسی و نه "شرقی" و نه "غریب"، بلکه به عنوان داستان‌های انسانی جهانی کرده‌اند.»

مین‌یونگ کیم، معاون ارشد محتوای نتفلیکس در منطقه آسیا-پاسفیک (که پیش از این در هند فعالیت می‌کرد)، فلسفه همکاری‌های این شرکت را توضیح داد. او گفت: «اصالت یک فرمول نیست، بلکه در دل روابط بنا شده است.» کیم افزود: «تنها راه دستیابی به این هدف، همکاری با سازندگان محلی، استعداد‌های محلی و طیف گسترده‌ای از بهترین شرکای تولید محلی است.» از زمانی که نتفلیکس تولیدات محلی خود را تقریباً یک دهه پیش آغاز کرد، این شرکت با بیش از ۲۵۰ شریک تولیدی محلی در منطقه آسیا-پاسفیک همکاری کرده است.

نتفلیکس همچنین چندین ابتکار جدید و در حال گسترش را معرفی کرد. در استرالیا، نتفلیکس برنامه «لومینا» را کلید زده است که به افراد با نیاز‌های ویژه عصبی مسیر‌هایی برای ورود به صنعت جلوه‌ه‌ای ویژه ارائه می‌دهد. این برنامه با همکاری با باس استاپ فیلمز، به شرکت کنندگان آموزش داده و فرصت‌های کارآموزی در تولیدات آینده را فراهم می‌آورد.

خود «آسیای خلاق» نیز به جشنواره فیلم آسیایی «Jogja-Netpac» در اندونزی در دسامبر امسال تسری می‌یابد و فرصت‌هایی را برای شبکه سازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خالقان جنوب شرق آسیا فراهم می‌کند.

برنامه‌های آموزشی منطقه‌ای نتفلیکس اثرات قابل توجهی داشته است. آکادمی VFX نتفلیکس در کره، که اکنون پنجمین دوره خود را سپری می‌کند، به بیش از ۳۳۰ دانش آموز طی ۲.۵ سال آموزش داده است که ۷۰٪ آن‌ها از طریق همکاری با استودیو‌هایی مانند Eyeline Studios، Westworld، VA Corp، Dexter Studios و Gulliver Studios مشاغل صنعتی پیدا کرده‌اند.

دیگر ابتکارات جاری شامل برنامه «Reel Life» در جنوب شرق آسیا است که اخیراً سومین رویداد سالانه خود را در بانکوک با حضور ۱۰۰ شرکت کننده به پایان رساند و همچنین می‌توان به برنامه‌های آموزشی در تایوان برای نویسندگان و حرفه‌ای‌های تولیدی جدید اشاره که در پروژه‌های نتفلیکس فعالیت می‌کنند.

سانگ کیو لی، رئیس تولید آسیا-پاسفیک نتفلیکس، بر تمرکز شرکت بر بهبود شرایط کاری تأکید کرد. او گفت: «مأموریت ما تنها رعایت استاندارد‌های محلی نیست، بلکه کمک به تعیین استاندارد‌های جدید است.» لی افزود: «ما همچنین می‌خواهیم تیم‌های تولید به بهترین آموزش‌های مهارتی دسترسی داشته باشند تا بتوانند از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده کنند یا مسیر‌های شغلی جدیدی را در مشاغلی که در کشورهایشان هرگز وجود نداشته است، ایجاد کنند.»

یک پنل تولیدی با حضور یانگ‌سو لی (تهیه کننده، کره)، چارچای "نات" کت نوست و موموکو نی‌شیاما شیوه‌های در حال تحول صنعت را برجسته کرد. لی که در حال تولید سریال آتی نتفلیکس به نام "آیا می‌توان این را دوست داشت" است، از برگزاری جلسه‌های روزانه برای اعضای گروه به منظور حفظ استاندارد‌های ایمنی در لوکیشن‌های بین المللی صحبت کرد.

از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴، طرح‌های آموزش مهارت‌ها و توسعه استعداد‌های نتفلیکس در آسیا-پاسفیک بیش از ۸۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده و حاکی از تعهد این شرکت به ساخت اکوسیستم‌های خلاقانه پایدار در سراسر منطقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا