دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1395 - 12:10

کنگره آمریکا طرح ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساندند که هدف از آن جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران است.
کد خبر : 99831

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتد پرس، در حالی که یک هفته تا یک ساله شدن توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی باقی مانده، مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است اقداماتی را تایید کرده‌اند که هدف از آن، بازداشتن شرکت‌های آمریکایی از فروش هواپیمای مسافربری به تهران است.


قانونگذاران آمریکایی با مصوبه روز پنجشنبه خود، دو اصلاحیه را از تصویب گذراندند که هدف از آن جلوگیری از فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ به ایران ایر است. این اصلاحیه با 239 رای موافق در برابر 185 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید و به یک طرح مربوط به هزینه‌های خدمات مالی ضمیمه خواهد شد. انتظار می‌رود دولت اوباما این طرح را همچون همه طرح‌هایی که ممکن است تهدیدی برای برجام محسوب شوند، وتو کند.


پیتر روسکام، پیشنهاد دهنده اصلی این طرح ادعا کرده که هواپیماهای شرکت بوئینگ ممکن است از سوی سپاه پاسداران ایران برای حمل سلاح و نیرو مورد استفاده قرار گیرند. وی اضافه کرد که هواپیماهای بوئینگ با تغییراتی قادر به حمل 100 موشک بالستیک یا 15 هزار آر‌پی‌جی خواهند بود.


خوزه سرانو، دیگر نماینده جمهوری‌خواه و از مخالفان این طرح گفته، این بخشی از استراتژی گسترده‌تر جمهوری‌خواهان برای بد جلوه دادن توافق هسته‌ای و دولت اوباماست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب