دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1395 - 10:58

محاصره کره‌شمالی تکمیل می‌شود؛ نصب سامانه موشکی تاد در کره جنوبی

کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا موافقت کردند تا سامانه موشکی پیشرفته تاد در کره جنوبی را به قصد مقابله با آنچه تهدید موشکی کره شمالی خوانده‌اند، نصب کنند.
کد خبر : 99809

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی و وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این سامانه صرفا به قصد مقابله با تهدیدهای ناشی از کره شمالی استفاده خواهد شد.


دولت چین پیشتر نسبت به نصب این سامانه دفاع موشکی به واشنگتن و سئول هشدار داده بود.


مقامات آمریکایی و کره جنوبی اعلام کردند که کار انتخاب محل نصب این سامانه «در چند هفته» انجام خواهد شد و دو طرف تلاش می‌کنند تا آن را در پایان سال 2017 عملیاتی کنند.


در بیانیه مشترک دو طرف آمده است که «کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا تصمیمی مشترک برای استفاده از سامانه تاد برای اقدامات دفاعی که تضمین کننده امنیت کره جنوبی و مردمانش است، گرفته‌اند.»


در همین حال وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که نصب این سامانه، توازن امنیتی در منطقه را بدون آن که دستاوردی برای خاتمه برنامه هسته‌ای کره شمالی داشته باشد، به هم خواهد زد.


وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد «چین شدیدا از آمریکا و کره‌جنوبی می‌خواهد که روند نصب سامانه تاد را متوقف و از انجام هر گونه اقدامی که موقعیت منطقه را پیچیده‌تر می‌کند، خودداری کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب