دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1395 - 10:13

باراک اوباما: کشتار سیاه‌پوستان در آمریکا نگران‌کننده است

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که تیراندازی مرگبار به دو مرد سیاهپوست ظرف دو روز «حادثه‌ای نیست که بتوان نادر فرض کرد و همه آمریکایی‌ها باید عمیقا نگران چنین اتفاقاتی باشند.»
کد خبر : 99801

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، باراک اوباما اذعان کرد که آمریکا با مشکلی جدی روبه‌روست اما از مردم خواست به عنوان یک ملت متحد شوند.


از زمان کشته شدن فیلاندو کاستیل در حین یک ایست راهنمایی در مینه‌سوتا در روز چهارشنبه اعتراضات علیه حادثه ادامه دارد.


اوباما در بیانیه‌ای گفت که این نوع تیراندازی‌های مرگبار «نشانه‌های مشکلات وسیع‌تر در داخل نظام کنترل جرایم، اختلافات نژادی که سال به سال در کل این سیستم ظاهر می‌شود، و فقدان اعتماد به پلیس (در محله‌های سیاهپوست‌نشین) است که در بسیاری از محله های دیگری که پلیس در آنها خدمت می کند میان مردم و ماموران وجود دارد.»


او افزود:‌ «ما می‌توانیم به عنوان یک ملت در زمینه نهادینه کردن بهترین شیوه‌ها برای کاهش آنچه به نظر می‌رسد واقعیت تعصب نژادی در پلیس باشد، تلاش کنیم و باید چنین کنیم.»


در آمریکا کنترل پلیس در اختیار دولت‌های محلی است نه دولت فدرال.


پنجشنبه‌شب در چند شهر آمریکا تظاهرات برگزار شد. از جمله در شهرهای دالاس، نیویورک، شیکاگو، واشنگتن و دو شهری که شاهد تیراندازی‌های اخیر بوده‌اند.


در همین حال در جریان تظاهرات دالاس تیراندازی گزارش شده است و گفته می‌شود که 11 مامور پلیس در تیراندازی دو مظنون تک‌تیرانداز کشته یا زخمی‌شده‌اند.


مارک دیتون، فرماندار ایالت، که خواستار تحقیقات فدرال درباره این حادثه در سن پال شده است، گفت فکر نمی‌کند که اگر فیلاندو کاستیل سفیدپوست بود به او شلیک می‌شد.


او به خبرنگاران گفت:‌ «اگر راننده و مسافران سفیدپوست بودند چنین اتفاقی می‌افتاد؟ فکر نمی‌کنم چنین می‌شد. این نوع نژادپرستی وجود دارد و به عهده همه ماست که قول بدهیم و اطمینان حاصل کنیم که این وضع ادامه نخواهد یافت.»


انتهای پیام/

برچسب ها: باراک اوباما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته