دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال را تشریح کرد؛

۹۳ هزار میلیارد ریال ارزش کل پروژه آزادراه تهران- شمال

وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران- شمال را تشریح کرد و با تخمین حدود ۹۳ هزار میلیاردتومانی کل پروژه از مشارکت کره‌‌ای‌ها در اجرای منطقه سوم خبر داد و بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه را بهار ۹۶ و منطقه دوم را سال ۹۸ اعلام کرد.
کد خبر : 99627

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در بیان جزئیات آخرین بازدید خود همراه اسحاق جهانگیری از پروژه آزادراه تهران- شمال و زمان تقریبی اتمام پروژه گفت: پروژه طی دو سال گذشته پیشرفت قابل‌توجه و سامان مناسبی یافته است. امیدواریم که سه منطقه باقی‌مانده از پروژه آزادراه تهران- شمال که سه منطقه بسیار دشواری‌ست نیز در طی زمان‌بندی که توضیح می‌دهم به بهره‌برداری برسد. منطقه یک آن که مهمترین منطقه‌هاست در بهار سال ۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه منطقه ۴ این آزاد راه مهم که در محدوده چالوس قرار دارد، اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: منطقه اول آزادراه تهران- شمال از طرف اتوبان همت به دوآب شهرستانک می‌رود که به طول ۳۲ کیلومتر است و مسیر موجود را که در حال حاضر ۹۲ کیلومتر است، ۶۰ کیلومتر کاهش می‌دهد. منطقه دوم نیز پس از شهرستانک به پل زنگوله می‌رود و از پل زنگوله به مرزن‌آباد چالوس می‌رسد که همان منطقه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: این پروژه (آزادراه تهران- شمال) یکی از پروژه‌های دشوار عمرانی است، چون همواره عبور از البرز از پیچیده‌ترین پروژه‌های مهندسی ایران بوده است. برآورد ما این است که پروژه آزادراه تهران- شمال از امروز تا پایان اتمام، به مبلغی حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه به قیمت‌های امروز؛ علاوه بر مبالغی که هزینه شده است- نیاز دارد. آزادراه تهران- شمال یکی از پروژه‌های دشوار عمرانی با پل‌های متعدد، خاکریزهای بسیار بلند و دیوارهای حائل بسیار سخت با مهندسی پیچیده‌ای است.


وزیر راه و شهرسازی در توضیح مشخصات منطقه نخست آزادراه تهران- شمال و سرمایه‌گذاری برای اتمام این منطقه گفت: در منطقه نخست که ۳۲ کیلومتر است ما حدود ۳۲ کیلومتر تونل رفت و برگشت داریم؛ یعنی در هر طرف ۱۶ کیلومتر تونل وجود دارد. به علاوه پل بسیار بزرگی که ارتفاع ۸۵ متر و طول ۳۰ متر را به خود اختصاص داده و امروز (۳۱ خردادماه) مورد بازدید معاون اول رئیس جمهوری جناب جهانگیری قرار گرفت، در همین مسیر واقع شده است. ما از امروز تا بهار ۹۶ که قرار است این منطقه پروژه را به اتمام برسانیم به حدود ۱۰ هزارمیلیارد ریال سرمایه که روزانه معادل حدود ۴۰میلیارد ریال می‌شود نیاز داریم تا منطقه نخست این پروژه به اتمام برسد.


آخوندی در بیان تامین مالی پروژه منطقه یک آزاد راه تهران– شمال گفت: پروژه به صورت مشارکت ۵۰درصدی بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد دولت در حال پیشرفت است. خوشبختانه در سال ۹۴ کل تامین مالی انجام شد و تقریبا می‌توان گفت که تامین مالی آن نیز به روز است و هیچ صورت وضعیتی که پول آن به پیمانکار پرداخت نشده باشد در این پروژه وجود ندارد و همه پروژه به روز پرداخت می‌شود.


عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: در بازدید (۳۱ خردادماه) که با حضور خبرنگاران نیز همراه بود، پیشرفت خیره‌کننده‌ای در این پروژه را شاهد بودیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته