دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جولان خودروهای لوکس در خیابان‌ها/ بازار خودروهای داخلی همچنان در رکود

هرچند طی ماه های گذشته بر سیاست تقویت بازار داخلی خودرو تاکید شده و از این رو واردات خودروهای آمریکایی نیز به کشور ممنوع اعلام شد اما با این حال خودروهای لوکس خارجی همچنان در خیابان ها جولان می دهند.
کد خبر : 99619

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ماه هاست که بازار خرید و فروش خودروهای داخلی در رکود به سر می برد؛ رکودی که تاکنون سیاست های در پیش گرفته شده برای تقویت این بازار از سوی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم نتوانسته دردی از آن دوا کند.


این روزها دیگر خبری از کاسبی نمایشگاه داران خودرو نیست و کمتر کسی به فکر خرید و یا تعویض خودروی خود در بازار داخلی است و حتی آغاز تعطیلات تابستانی هم نتوانسته آن طور که باید تحرکی در بازار خرید و فروش ایجاد کند.


البته با آغاز فصل تابستان نرخ خودروها با کمی افزایش قیمت همراه شدند اما تغییر چندان محسوسی در بخش تقاضا دیده نشد. شرایط پیش فروش شرکت های خودروسازی داخل نیز ظاهرا جذابیت چندانی برای متقاضیان بازار خودرو نداشته است.


در این میان خودروهای خارجی همچنان خریداران خود را دارند و به ظاهر چندان هم تحت تاثیر رکود بازار خودرو قرار نگرفته اند. هرچند بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی هم مانند گذشته پر رونق نیست اما وضع بهتری نسبت به تولید داخل دارد به طوری که برخی از خودروهای خارجی تا سقف 200 میلیون تومان امروز اندکی افزایش قیمت را هم تجربه کردند.


امروز کیا اپتیما فول ۱۰ ایربگ در بازار 155 میلیون تومان خرید و فروش شد. لکسوس هیبریدی فول ۲۰۱۵ نیز 195 میلیون تومان قیمت خورد. تویوتا هایس ۲.۷ سقف معمولی نیز در بازار 170 میلیون فروخته شد.


هیوندای اکسنت فول ۲۰۱۶ با قیمت 103 میلیون تومان و هیوندای ولستر ۶ ایربگ ۲۰۱۶ با قیمت 121 میلیون تومان به فروش می رسند. همچنین کیا اسپورتیج فول ۲۰۱۶ نیز 160 میلیون تومان قیمت خورده است.


تویوتا یاریس صندوقدار هم 116 میلیون تومان فروخته می شود. ام جی مدل 2016 هم 154 میلیون تومان در بازار قیمت دارد. قیمت امروزسانگ‌یانگ تیولی ( اسپرت ) نیز برای خریداران 105 میلیون تومان است و رنو اسکالا کروک نیز 186 میلیون تومان به فروش می رسد.


امروز ولستر فول 2014 معادل 122 میلیون تومان، سوناتا ۲۰۱۴ دو ایربگ معادل 118 میلیون تومان، سنتنیال ۴ نفره ( ایکاس) معادل 366 میلیون تومان، آزرا ( گرنجور ) دو ایربگ معادل 164 میلیون تومان، جنسیس اتاق جدید ۲۰۱۴ معادل 287 میلیون تومان، لندکروز ۸ سیلندر معادل 495 میلیون تومان، اف جی کروز معادل 306 میلیون تومان، فورچونر 295 میلیون تومان، 335 کروک معادل 350 میلیون تومان، پانامرا ۶ سیلندر 660 میلیون تومان قیمت دارد.


همچنین اکنون مدل ایکس خودروی کرولا ساخت ۲۰۱۶ توسط شرکت ایرتویا نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان و تحویل فوری در حال عرضه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته